Skip to main content

Ku Di Perhentian






Hari cuti hujung minggu atau hari2 cutiku yang lain biasanya ku penuhi dengan lepak umah atau ketempat2 sejuk mata dan kulit terasa... cam air2 terjun atau hutan belantara.
Kali ni... aku nak ubah angin gi tempat panas terik mentari... PULAU.
Pulau yang jadi idaman qalbu pulau perhentian yang letaknya di daerah Besut Teganu kiter... x la jauh ngt.. dlm 40 minit drive dari Kota Bharu.
Semangat punyer pasal bertolak awal awal pagi lagik heh... 6.30 dah turun umah tangga..
sampai kat sana.. pekena dulu nasi dagang Teganu kat Kuala Besut.. best woo.. Makan sepinggan x cukup.Tapi kerna mengingatkan ku x pernah naik bot.. ku tahan nafsu ku.. agar kejadian muntah hijau x berlaku heh....
Pas mamam nasik dagang yg lazat berkrim disukai ramai tuh.. kami pun poe ler kat jeti dimana bot kitorang menanti. tepat jam 9.30 kami bertolak dari jeti Kuala Besut..
Dalam perjalanan yang mengujakanku itu... laut pagi tuh agak bergelora seperti hatiku jua... takut gak weh..... air terpercik percik bak ayam percik.basar kuyup kami dlm bot heh... belum pe pe dah basoh nieh heh.....
sampai sana.. aku lupa lak tgk jam tangan baruku.ntah jam berapa ntah.. sbb laut yg kebiruan itu memukau hatiku hingga ku terus terjun dlm laut heh....
lagikpun tas bot tadi dah basah dah pun....
Challet yg aku duduki tu... biasak biasak saja heh... tapi kedudukan yang ngadap pantai tu.. mmg best.....
minah minah dan mat mat salleh slumber jerk bersantai,meniarap dan terlentang berjemur dpn challet tuh heh... kuss semangat..(niatku nak berbini meningkat tatkala itu)
pas mandi laut... sedar2 jam dah kul 1.30...
pemilik challet kata der jungle tracking kat challet tuh... track tu akan bawah kitorg ke bahagian blakg pulau tuh...
so tanpa lengah gi.. kitorg pun poe la tracking tuh.. jauh n penat gak heh.. 2 bukit yg curam gak kitorg daki... adehs... patah pinggang ku heh....
tapi puas hati weh... sampai sana... pergh cun habis.... lagik cun pemandangan kek sanow heh....
penat2 tuh.. kitorg singgah la kedai minum kek situh ... sambil main carrom...
tetiba ngah syok2 main carrom tuh.. de mat salleh slumber duk rakam kitorg ngah main.aku pun dengan tidak sengaja control la heh.... HAHAHAH
balik dr jungle tracking.. kitorg cuba lak berkayak....
lenguh lenganku heh kayuh benda alah tuh heh... tp xpe.. syok.....
bes main kayak...
kitorg rehat2,dan mandi serta tukar pakaian yg sudah berbau tungkit tuh heh....
pas solat maghrib...
kitorg pun start xtvt sterusnya yaknie bbq ramai2....
kenyang heh...............
sblm tido sempat gi heh tgk bola World cup... time tuh Belanda vs Brazil...
Penat x terkira.. ku tido nyenyak mlm tuh.. sedar2 dah pukul 6.30 pagi...
Pas sarapan pagi....
Kitorang dijemput dek abang Mat.. tokey bot snorkeling.. tuk g snorkel...
laut agak bergelora so.. dio pi ajar kito cara snorkel dulu kek kawasan air tenang...
Pas agak2 dah pandai dah semua...
Kitorg pun dibawo ke kawasan snorkel yg pertama tuk tgk batu2 karang yg cun melecun tuh heh... de mcm2 kaler... pink,biru hijau and so on... Kebesaran Tuhan weh... cun heh........
Pas tgk batu karang.. yg kedua.. dibawa pula tempat penyu...
Tunggu punya tunggu.. Penyu tu muncul...
Sempat jua ku berenang bersama penyu heh.... pengalaman paling best tuh heh... x dapat ku gambarkan dgn kato kato heh......
pastuh gi nengok ikan2 laut yg warno warni.. nemo pun banyok heh....
pastuh gi tgk ikan jaws... haha.. time turun cari ikan jaws.. bilo jumpo.. semo kecut heh... berenang nak naik bot... hahaah....
Tanpa sedar.. dah kul 2 ptg heh... bes g snorkel... kitorg rehat kek challet sambil tunggu bot jemput tuk pulang..........
Pergh.. padat sungguh percutianku ni hah.....
Tapi best wooo................................................

Comments

waaahh..beshnya g bercuti..xajok pn ek..wuhuhu..
MofiDhouse said…
next time epi confirm ajak punyer.. hehehe
olait..nt leh g reramai...weeehuuu...
Mrs rieyzs said…
bestnye bcuti di pulau....len kali wat la lg..klu la bleh join..bestnye
MofiDhouse said…
ok..... bleh jerk... next year bulan 4-6 kita plan

Popular posts from this blog

Skim Baru Jururawat U29 ( SBPA )

SBPA.... Skim Baru Perkhidmatan Awam topik yang agak hangat dibicarakan di jabatan jabatan kerajaan... macam macam pendapat,macam macam pandangan. ade yang negatif ada juga yang positif. Bila dah dapat borang opsyen tu nanti... bacalah dan fahamilah sendiri. Pendapat saya sendiri. SBPA memang skim yang boleh dikatakan baik. biasalah... tiada apa pun disunia ini yang perfect pasti ada cacat celanya... dan itu pasti bukan janji akan diubah dan diperbaiki dari semasa ke semasa. ramai antara kakitangan kerajaan kini hanya menunggu respon akhir dari CEUPAC sebelum menurunkan tandatangan. Apa apa pun... takperlu gusar.tak perlu risau.
sebab saya seorang jururawat u29 kat sini saya ada lampirkan sekali skim untuk jururawat U29. sila la usha usha.... kenaikan gaji anda untuk skim baru ini....

Dia memberi hanya apa yang diperlukan

Thief - Mark Adam

Thief - Mark Adam (Lyric)
Don’t put your pillow on the balcony Or I will take it with me It’s the only way that I can sleep with you And dream of us two
Don’t leave your lipstick out of your hands I hope you will understand It’s the only way that I can kiss you It’s the only way to be one with you
chorus
I’m gonna steal your heart The way I stole your scarf I’m gonna steal your love3x The way I stole your glove
Don’t you notice I have Worship you since we both were kids I have loved you since first grade I hope its not too late not too late
Don’t leave your toothbrush anywhere With twenty missing don’t you care That I am closer to you You Don’t even know It feels like mouth to mouth and I love it so
I'm gonna give back to you if you say you love me too And everything will be ok okayyyyyyy
I’m gonna steal your heart The way I stole your scarf I’m gonna steal you love3x The way I stole your glove
Don’t you notice I have Worship you since we both were kids I have loved you since firs…