Skip to main content

Kata Mengata

Kata mengata , ketupat sana sini ....
Hari-haripun boleh dengar....
Nak nak kalau bekerjaya seperti aku....
dikelilingi wanita wanita 
bukan lelaki tak pernah buat
tapi hakikatnya wanita lebih banyak yang buat ketupat
betullah kata orang ... lidah itu senjata kaum hawa
bila nak minta maaf pun tak tahu
kadang menimbulkan rasa paranoid dalam diri
kalau depan kita dia duk mengata si polan si polan
belakang kita pasti ada jua cerita pasal kita
paranoid kah aku?
kata lah kalau nak kata
pahala pasti mencurah masuk dalam buku catatan kananku...
lupakan .... biarlah kita berfikiran positif
senantiasa berprasangka baik
aman bahagia hidup
yang penting .... janganlah mengata orang sana sini
kalau kita yang dikata nanti pasti merah telinga kancing gigi kan?

Be Good , Stay Positive
Insyaallah ... aman bahagia

Comments

Tinta Lana said…
Assalamualaikum.

Kadang2..dlm toilet pun sambung buat ketupat tu chepi..

Hidup..biar org buat perangai pda kita..jgn pula sbaliknya ^_^

Popular posts from this blog

Skim Baru Jururawat U29 ( SBPA )

SBPA.... Skim Baru Perkhidmatan Awam topik yang agak hangat dibicarakan di jabatan jabatan kerajaan... macam macam pendapat,macam macam pandangan. ade yang negatif ada juga yang positif. Bila dah dapat borang opsyen tu nanti... bacalah dan fahamilah sendiri. Pendapat saya sendiri. SBPA memang skim yang boleh dikatakan baik. biasalah... tiada apa pun disunia ini yang perfect pasti ada cacat celanya... dan itu pasti bukan janji akan diubah dan diperbaiki dari semasa ke semasa. ramai antara kakitangan kerajaan kini hanya menunggu respon akhir dari CEUPAC sebelum menurunkan tandatangan. Apa apa pun... takperlu gusar.tak perlu risau.
sebab saya seorang jururawat u29 kat sini saya ada lampirkan sekali skim untuk jururawat U29. sila la usha usha.... kenaikan gaji anda untuk skim baru ini....

Dia memberi hanya apa yang diperlukan

Thief - Mark Adam

Thief - Mark Adam (Lyric)
Don’t put your pillow on the balcony Or I will take it with me It’s the only way that I can sleep with you And dream of us two
Don’t leave your lipstick out of your hands I hope you will understand It’s the only way that I can kiss you It’s the only way to be one with you
chorus
I’m gonna steal your heart The way I stole your scarf I’m gonna steal your love3x The way I stole your glove
Don’t you notice I have Worship you since we both were kids I have loved you since first grade I hope its not too late not too late
Don’t leave your toothbrush anywhere With twenty missing don’t you care That I am closer to you You Don’t even know It feels like mouth to mouth and I love it so
I'm gonna give back to you if you say you love me too And everything will be ok okayyyyyyy
I’m gonna steal your heart The way I stole your scarf I’m gonna steal you love3x The way I stole your glove
Don’t you notice I have Worship you since we both were kids I have loved you since firs…