Skip to main content

Bila si Ayah jua Ibu terasa

Akhbar arini, ade saje bila berita pasal anak derhaka.dimana silapnya.
silap ibu bapa yang tak ajar anak mereka, atau silap si anak yang kepalo hotaknya dipengaruhi unsur buruk, atau silap dunia?
Malaysia maju.tidak dinafikan.tetapi adakah kemajuan yang kita kecapi arini, seimbang dengan kemajuan fikiran masyarakatnya?
adakah itu punca mengapa kita sekarang dah tak pentingkan keluarga?
apa yang penting mengejar duit, mengejar kesenangan mengejar kemewahan. orang pakai android, orang pakai kereta megah, hati ni tercuit nak pakai sama. tapi tak mampu.
so kerja lebih, kerja haram, kerja tak masuk akal semua hentam.
secara tak langsung, keluarga dan diri sendiri terabai.
ibu-bapa.. tak diendahkan.

itu satu hal....

hatiku tersentuh bila aku mendengar seorang ayah bercerita pasal anaknya.
anaknya yang bertahun berkerja tapi tak ade sesen pun dapat dirasa.
takder baju sehelai pun menjadi hadiah.
bukan dipinta semua itu,... tapi tiada apa pun yg dapat dibanggakan mempunyai anak yang bekerjaya.
boleh ku katakan... seakan dia dah tawar hati ngan perangai anaknya.

itu membuat aku terfikir.adakah aku pun begitu.
membuat aku rasa cam banyak g benda yang perlu aku buat kt parent aku.
aku tak rela parent aku rasa cam tu kat aku.

Dia memberi hanya apa yang diperlukan

Comments

kite sayang papa mama kite.tp kite mcm rasa owes je xbuat the best utk dorang.kite harap bole jadi lebih baek utk dorang.insyaallah.amin...

Popular posts from this blog

Walimatul Urus

UUUiiiii........ jangan silap paham. ini bukannyer jemputan atau hebahan daku nak kahwin.jangan la tersilap paham... 

Semalam.... sedang duk termenung mengenangkan nasib diri dan merancang masa depan...
ku godek godek la laman sesawang yang boleh mengubat hati lara.tuk cheer up dan menambah semangat diri yang tak berapa nak kental.
terjumpa la satu artikel yang ditulis oleh sorang ustaz yang amatla ku hormati.
lepas bes baca.... ku terpikir pikir.ada betulnya apa yang ditulis.
citernyer pasal orang kita sekarang.Hang Tuah kata... 'takkan Melayu hilang didunia'
tapi nampak gayanya..... secara perlahan lahan.tanpa kita sedari.itu berlaku.


Walimatul urus <- cam kurang betul ejaan ku ni.

tak kesahlah.... asal korunk paham sudoohh....
em... dunia kita laa ni, moden dan canggih babe. so jemputan ke majlis orang kahwin pun turut terkena tempias kemodenan tu heh.
korunk mesti la pernah di tag kat facebook.jemputan ke majlis perkahwinan dari kawan kawan fb anda.itu dah jadik trend sku…

Toyota Vios TRD 2013

This Car Make Me Horny
Vios TRD Baharu From the outside and inside perfect Price RM93,200.00 suitable for small size family www.toyota.com.my/vios/‎ for more information 
* i really want this car but its still not suitable with my pocket yet >.<