Skip to main content

Bila si Ayah jua Ibu terasa

Akhbar arini, ade saje bila berita pasal anak derhaka.dimana silapnya.
silap ibu bapa yang tak ajar anak mereka, atau silap si anak yang kepalo hotaknya dipengaruhi unsur buruk, atau silap dunia?
Malaysia maju.tidak dinafikan.tetapi adakah kemajuan yang kita kecapi arini, seimbang dengan kemajuan fikiran masyarakatnya?
adakah itu punca mengapa kita sekarang dah tak pentingkan keluarga?
apa yang penting mengejar duit, mengejar kesenangan mengejar kemewahan. orang pakai android, orang pakai kereta megah, hati ni tercuit nak pakai sama. tapi tak mampu.
so kerja lebih, kerja haram, kerja tak masuk akal semua hentam.
secara tak langsung, keluarga dan diri sendiri terabai.
ibu-bapa.. tak diendahkan.

itu satu hal....

hatiku tersentuh bila aku mendengar seorang ayah bercerita pasal anaknya.
anaknya yang bertahun berkerja tapi tak ade sesen pun dapat dirasa.
takder baju sehelai pun menjadi hadiah.
bukan dipinta semua itu,... tapi tiada apa pun yg dapat dibanggakan mempunyai anak yang bekerjaya.
boleh ku katakan... seakan dia dah tawar hati ngan perangai anaknya.

itu membuat aku terfikir.adakah aku pun begitu.
membuat aku rasa cam banyak g benda yang perlu aku buat kt parent aku.
aku tak rela parent aku rasa cam tu kat aku.

Dia memberi hanya apa yang diperlukan

Comments

kite sayang papa mama kite.tp kite mcm rasa owes je xbuat the best utk dorang.kite harap bole jadi lebih baek utk dorang.insyaallah.amin...

Popular posts from this blog

Skim Baru Jururawat U29 ( SBPA )

SBPA.... Skim Baru Perkhidmatan Awam topik yang agak hangat dibicarakan di jabatan jabatan kerajaan... macam macam pendapat,macam macam pandangan. ade yang negatif ada juga yang positif. Bila dah dapat borang opsyen tu nanti... bacalah dan fahamilah sendiri. Pendapat saya sendiri. SBPA memang skim yang boleh dikatakan baik. biasalah... tiada apa pun disunia ini yang perfect pasti ada cacat celanya... dan itu pasti bukan janji akan diubah dan diperbaiki dari semasa ke semasa. ramai antara kakitangan kerajaan kini hanya menunggu respon akhir dari CEUPAC sebelum menurunkan tandatangan. Apa apa pun... takperlu gusar.tak perlu risau.
sebab saya seorang jururawat u29 kat sini saya ada lampirkan sekali skim untuk jururawat U29. sila la usha usha.... kenaikan gaji anda untuk skim baru ini....

Dia memberi hanya apa yang diperlukan

Thief - Mark Adam

Thief - Mark Adam (Lyric)
Don’t put your pillow on the balcony Or I will take it with me It’s the only way that I can sleep with you And dream of us two
Don’t leave your lipstick out of your hands I hope you will understand It’s the only way that I can kiss you It’s the only way to be one with you
chorus
I’m gonna steal your heart The way I stole your scarf I’m gonna steal your love3x The way I stole your glove
Don’t you notice I have Worship you since we both were kids I have loved you since first grade I hope its not too late not too late
Don’t leave your toothbrush anywhere With twenty missing don’t you care That I am closer to you You Don’t even know It feels like mouth to mouth and I love it so
I'm gonna give back to you if you say you love me too And everything will be ok okayyyyyyy
I’m gonna steal your heart The way I stole your scarf I’m gonna steal you love3x The way I stole your glove
Don’t you notice I have Worship you since we both were kids I have loved you since firs…