Skip to main content

Gugurnya Osama..... reaksi

Semalam.. kita digemparkan dengan berita kematian pejuang islam atau pun penyangak dunia menggelarkan beliau pengganas.
Masyarakat barat menyambut berita pemergian beliau dengan pelbagai reaksi. tapi kebanyakannya bersorak kegembiraan.meraikan kemenangan mereka membunuh pemimpin pejuan islam.
Reaksi penganut agama islam seluruh dunia? sunyi sepi. sunyi kerana sedih atau ?
Aku cuba nak bersikap terbuka.
tetapi hati kecil ku merasa sedih.walau ku tak pernah bersua muka, berbicara dengan beliau.
sedih kerana saudara seagama telah meninggalkan kita dalam keadaan yang amat menyedihkan.
diburu selama 10 tahun.kehidupan yang tak dapat kita bayangkan.dibunuh dengan kejam. kemudian mayatnya dicampakkan di lautan.
Gara gara mereka yang kononnya hebat tetapi sebenarnya penakut.
Walau apa pun pendapat dunia tentang beliau. bagi aku beliau tetap saudara seagamaku.
pengganas atau tidak itu bukan menjadi tajuk cerita.
Al-fatihah buat Osama Laden. Semoga Allah menempatkan dia bersama sama orang yang beriman. Amin.


Dia memberi hanya apa yang diperlukan

Comments

d_LA said…
mmg terkejut ms tahu berita ni...apapun semoga arwah tenang di sana dan ditempatkan di kalangan org2 yg beriman..arwah memang seorang pejuang agama yg berani!
semoga arwah tenang di sana..semoga semua umat Islam bersatu hati.al Fatihah.

Popular posts from this blog

Walimatul Urus

UUUiiiii........ jangan silap paham. ini bukannyer jemputan atau hebahan daku nak kahwin.jangan la tersilap paham... 

Semalam.... sedang duk termenung mengenangkan nasib diri dan merancang masa depan...
ku godek godek la laman sesawang yang boleh mengubat hati lara.tuk cheer up dan menambah semangat diri yang tak berapa nak kental.
terjumpa la satu artikel yang ditulis oleh sorang ustaz yang amatla ku hormati.
lepas bes baca.... ku terpikir pikir.ada betulnya apa yang ditulis.
citernyer pasal orang kita sekarang.Hang Tuah kata... 'takkan Melayu hilang didunia'
tapi nampak gayanya..... secara perlahan lahan.tanpa kita sedari.itu berlaku.


Walimatul urus <- cam kurang betul ejaan ku ni.

tak kesahlah.... asal korunk paham sudoohh....
em... dunia kita laa ni, moden dan canggih babe. so jemputan ke majlis orang kahwin pun turut terkena tempias kemodenan tu heh.
korunk mesti la pernah di tag kat facebook.jemputan ke majlis perkahwinan dari kawan kawan fb anda.itu dah jadik trend sku…

Skim Baru Jururawat U29 ( SBPA )

SBPA.... Skim Baru Perkhidmatan Awam topik yang agak hangat dibicarakan di jabatan jabatan kerajaan... macam macam pendapat,macam macam pandangan. ade yang negatif ada juga yang positif. Bila dah dapat borang opsyen tu nanti... bacalah dan fahamilah sendiri. Pendapat saya sendiri. SBPA memang skim yang boleh dikatakan baik. biasalah... tiada apa pun disunia ini yang perfect pasti ada cacat celanya... dan itu pasti bukan janji akan diubah dan diperbaiki dari semasa ke semasa. ramai antara kakitangan kerajaan kini hanya menunggu respon akhir dari CEUPAC sebelum menurunkan tandatangan. Apa apa pun... takperlu gusar.tak perlu risau.
sebab saya seorang jururawat u29 kat sini saya ada lampirkan sekali skim untuk jururawat U29. sila la usha usha.... kenaikan gaji anda untuk skim baru ini....

Dia memberi hanya apa yang diperlukan