Skip to main content

Beyond=Melangkaui (HD)






Dunia teknologi kini mmg pantas. Dulu time aku kecik2 x terbayang pun kat malaysia ni akan ada LRT atau Monorail dan makhluk seangkatan dengannya.. tapi dah mencecah umur aku 30 ni.. semua benda tu dan jadi cam benda biasa ajerk kan? itu lah kemajuan teknologi.ada saja benda baru yang dicipta bagi memudahkan dan meningkatkan kualiti hidup manusia sejagat.
yang terbaru aku alami:
ASTRO B.yond...
hah... kita skunk dah leh layan movie dan tengok rancangan best best dalam (HD) High Definition.pergh.... cun dan hebat..(bagi aku yg agak kuno ni lah)
cam ner aku leh terpikat dan langgan:
citernyer.. time aku gi kat pusat Astro utk bayar bil astro umah aku yg tertunggak 3 bulan.. kat situ diorang de tv lcd yg siarkan preview pasal astro b.yond ni..
pertama kali aku tgk.. pergh.. terpukau babe....
so.. aku tanpa lengah gi jumpa kerani dan luahkan isi hati aku tu... hahaha
seminggu gak aku tunggu.. baru lah diorg dtg tuk tukar dekoder astro lama aku kepada astro b.yond.Pemasangannya free (decoder, outdoor unit dish, smartcard,kabel HDMI & remote sumer baru). Tapi bayar rm20 bulanan & kontraknye setahun.
OOpss sebelum aku lupa, sblm nak langgan benda alah ni, kita kena ada sebijik tv yang full HD atau pun HD ready.
setelah ku mengamati dan melayani astro b.yond selama sebulan ni kesimpulan aku leh bagi:

1. Warna: memang superb.. warnanya lebih terang dan jelas.sebelum ni time tgk bunga raya ke,bunga api ke atau bunga bunga yang sewaktu dengannya, kadang2 kita x leh nampak warna apa ntah.tapi skunk terang dan jelas warnanya. aku rasa orang rabun pun jadi torang bilow tgk nyer hah

2. Gambar lebih sharp dan terang: Jerawat,kolah kolah gunung berapi dan tahik tahik lalat dimuka.. semua leh nampak.. peluh toksah cakap la... perh....

3. Bunyi: Bunyi pun ada peningkatan sbb diorg guna 5.1 dolby digital.terbaek dari ladang tuh.....

Musim World Cup nieh.. memang puas hati tahap dewa laut lah layan..memang rasa cam tgk kt stadium ( kutlah... psl aku pun tak pernah gi luar negara tgk world cup depan mata )

pasal chenel lak: takat ni de 8 dah
sukan 2 chenel,hbo,axn,fx,national geo,history,citer cina... yg lain akan menyusul katanya... tunggu jerk la.........

Setakat ni xde masalah ngn dekoder b.yond ni kecuali time hujan. Siaran kadang2 jem. itulah kekurangannya yang aku leh detect.

dari 10 aku leh bagi 9 la..... aku puas hati.

so.. kalau korunk rasa korunk suka dan minat nak layan HD bolehla try...
sama cam gi tgk movie kt panggung la eh...... cun....................

Comments

Popular posts from this blog

Walimatul Urus

UUUiiiii........ jangan silap paham. ini bukannyer jemputan atau hebahan daku nak kahwin.jangan la tersilap paham...  S emalam.... sedang duk termenung mengenangkan nasib diri dan merancang masa depan... ku godek godek la laman sesawang yang boleh mengubat hati lara.tuk cheer up dan menambah semangat diri yang tak berapa nak kental. terjumpa la satu artikel yang ditulis oleh sorang ustaz yang amatla ku hormati. lepas bes baca.... ku terpikir pikir.ada betulnya apa yang ditulis. citernyer pasal orang kita sekarang. Hang Tuah kata... 'takkan Melayu hilang didunia' tapi nampak gayanya..... secara perlahan lahan.tanpa kita sedari.itu berlaku. Walimatul urus <- cam kurang betul ejaan ku ni. tak kesahlah.... asal korunk paham sudoohh.... em... dunia kita laa ni, moden dan canggih babe. so jemputan ke majlis orang kahwin pun turut terkena tempias kemodenan tu heh. korunk mesti la pernah di tag kat facebook.jemputan ke majlis perkahwinan dari kawan kawan fb anda.itu

" BRO , KASI KRITIK BLOG GUA SKIT , BLEH ? "

Lama tak join segmen bro Ben........... Kali ni rasa cam menarik jerk.... lantas tak berfikir tuk kali kedua... ku joinkan ajer..... ku harapkan impaknya yang datang, impak yang baik. bukan untuk aku sorang... tapi untuk semua yang join segmen ni. Majulah blogger Malaysia untuk Negara S ebelum anda komen blog ku...ku nak bagitahu sikit info pasal blogku ini. Blog ku ni walau pun kalau dilihat pada surat kelahirannya,... memang ianya berusia lebih dari setahun.... dulu.... tak beridea, tak mempunyai masa, tak mempunyai kreativiti atau malas nak update or insert entri entri kat blog. Niat mempunyai blog pada dasarnya, aku nak jadikan ruang untuk aku menulis apa saja yang aku mahu. Tak bertema. Dari pendapat, luahan, info dan juga pengalaman aku. ku selitkan disini. untuk peringatan aku dan jua sesiapa yang sudi melawat dan membacanya. Tulisan aku memang ku akui... tak lah menarik. Kalau tengok result SPM aku pun.. aku dapat 5C ajer. Jangan terkejut. Aku memang seorang ana