Skip to main content

Posts

cuti time nyer ceritera

Musim cuti ku pun nak cuti Memonteng segala class dengan harapan hidup menjadi senang lenang sudahnya tergolek keboringan dirumah yang sememangnya sunyi keamanan tu diancam pula soklan dan pencarian rakan seClass soklan klakar... siapa yang menjadi insan malang itu? mentang la cuti, aku monteng class, suka hati buat kesimpulan aku menggatal merisik menyarung cincin di jari la yer... 28 Ong punya number maa .... jangan memperkotak-katikkan number itu....tak perlu ok... tak perlu..... Harini kerja, esok cuti lagi.... cuti ape? Tahun Baru la brade.... Awal Muharam S a L a M M a A L H i J R a H so dikesempatan ni.... aku nak mintak maap la atas segala salah dan silapku kat kalian semua. tahun depan kita bukak buku baru K... buat dosa lagi... :) hahahaha.. ok itu gurau semoga tahun baru ni membawa cahaya baru buat kita semua... amin. (Insaf... epi ...insaf.... tolonglaa.. tak cool pun ko stay gitu...)
Dillema... Jemputan ke Penang sangat penting untuk dipenuhi Drive alone or go with friends Jalan yang dipilih tak mengujakan, langsung tak... keje dan cuti dah jadi beban Jelas lone ranger bukan sesuatu yang menyedihkan ia sangat lebih menyenangkan Damn... i have to say this. i love to be alone sorry. aku lepaskan rasa terbuku bertongkol dalam hati.

sifir

Assalamualaikum w.b.t *Lama berfikir .. kiri kanan atas bawah. perlu atau tidak entri ni ... tapi nak jugak. maka muncullah ia.. huhuhuhu :) Jadilah yang terbaik, bukan pilih yang terbaek.... yang baik untuk yang baik.itu janji Allah Ikutlah yang terbaek. tak salah untuk tanya dan ikut pendapat mereka yang baik. contoh: ustaz, alim ulama, atau orang yang baik baik ... parent pun terbaek/ Pilihlah jalan yang terbaik... gunalah saluran yang betul, yang diredhai NYA. Baru dicucuri RahmatNYA kan. 3 sifir / formula untuk anda memilih. hah... ape? aku tak layak cakap pasal ni? aku sekadar berkongsi ape yang aku tahu, dengar dan pelajari. not cool la kan kalau ade ilmu, tapi makan sorang. lebih berkat dikongsi. baru cool =) tak faham? ni cluenya... tapi aku rasa semua orang pun faham. buat2 je x faham kan.. cha alif but.. chabut..... larikk...  ^_^ Aku bukan insan yang sempurna... dari semua segi pun... aku memang tak layak bagi nasihat aku hanya me...

Gomen - Alert

Assalamualaikum.... herm... arini da ari raya aidiladha yg ke-4 masih lagi dalam hari2 tashrik.... Alhamdulillah ku masih diberi kesempatan. pagi ni dengar takbir raya rasa a bit sedih sayu gitu sebab arini last leh dengar untuk tahun ni... esok boleh start puasa balik..... * bunyi cam aku ni rajin amat je puasa kan... hehehehehe.. thedak... jangan percaya itu. back to the topic. Gomen peeps ..... raya - raya jugak... duit confirm la banyak ngalir dimusim perayaan... untung ... herm.. nak kategorikan untung ke tidak ek... next month nyer gaji... masyuk awal babe... on the 6th November which is biler? next week ya alls... suka kan? suka suka jugak... tapi harus beringat ringat... becoz next gaji yakni untuk bulan Disember masuk on 18th Dis. jauh kan? meh kita tengok jarak dia... kat sini aku nak bagi tips sket bagi mereka yang seangkatan denganku ( tak berapa nak reti handle duit ... bila banyak and nampak terserlah depan mata ) hehehe... 1- Kalau rajin.. ...

The Blue Empire

Assalamualaikum... banyak hutang sebenarnya ngn blog and dia jugak... tq for sabar menunggu Blue .... its about colour rite... kalau guna otak sempit kekuningan... maknanya lain... jangan guna otak tu aku suka kaler biru. kenapa aku suka? sebab bila biru je suka hati aku....asal biru je comey bagi aku. tapi tak bermakna la warna lain jadik huduh ok... and please jangan cuba cuba kaitkan warna biru ngn politik. aku berjiwa putih.... walau berdaftar tapi haram x pernah sekali pun gi mengundi. bahan bukti: kasut joggingku Kasut Futsalku Kereta kiutku ( kelly nama dia) kelang mimpiku - * pandang bahagian tengah sahaja.. tepi tepi sila ignore. bilik jantan. do not expect more ok :p Nak lagi ke? tak perlu da kut... cukup.... nanti gambar ntah ape ape yg kluar.... ok... maksud warna biru lebih kurang macam nilah: Warna Biru Adalah warna laut dan langit. Membawa maksud ketenangan. Warna yang sejuk, damai, sejahtera dan pasif di sam...
5 Jam paling boring next year sila bagi cuti aje halfday yang tak berbaloi tapi takpe... telan je sebab esok raya isnin baru masuk ini opis bye bye opis =) gajah eksen sebab esok hari takde kena mengena dengan spisis beliau

esok lusa

semekom... kejap je kan masa berlalu... lusa tiba la giliran aidiladha menjelma Selamat Hari Raya Aidiladha ku ucapkan pada semua readers blog hensem ku ini hehehe herm... bila Aidiladha apa yang senantiasa terlintas kat kepalo orang pergi haji dan juga ibadat qurban yang pergi menunaikan haji selamat menjalankan ibadah haji kepada yang tak berpeluang lagi chill ... pasang azam kumpul duit sampai serunya nanti bila lusa aidiladha esok bolehla kita puasa sunat puasa arafah pada 9 zulhijah (esok la kan)  antara kelebihannya Keutamaan puasa arafah ini menurut Abi Qatadah al-Ansari bahawa Rasulullah S.A.W telah ditanya mengenai puasa hari Arafah? Maka jawab Rasulullah S.A.W yang artinya: Dikaffarah (ampun dosa) setahun lalu dan setahun akan datang. (Hadis isnad sohih dikeluarkan oleh imam Muslim, Tarmizi, Ibnu Khuzaimah dan Baihaqi) jom puasa esok :) * teringin nak gi tengok kaabah tp... tunggu mahramku dulu la... :P  ...