Skip to main content

Gomen - Alert

Assalamualaikum....
herm... arini da ari raya aidiladha yg ke-4
masih lagi dalam hari2 tashrik.... Alhamdulillah ku masih diberi kesempatan.
pagi ni dengar takbir raya rasa a bit sedih sayu gitu sebab arini last leh dengar untuk tahun ni...
esok boleh start puasa balik..... * bunyi cam aku ni rajin amat je puasa kan... hehehehehe.. thedak... jangan percaya itu.



back to the topic.
Gomen peeps ..... raya - raya jugak...
duit confirm la banyak ngalir dimusim perayaan...
untung ... herm.. nak kategorikan untung ke tidak ek...
next month nyer gaji... masyuk awal babe...
on the 6th November which is biler? next week ya alls...

suka kan? suka suka jugak...
tapi harus beringat ringat...
becoz next gaji yakni untuk bulan Disember masuk on 18th Dis.

jauh kan?
meh kita tengok jarak dia...



kat sini aku nak bagi tips sket bagi mereka yang seangkatan denganku
( tak berapa nak reti handle duit ... bila banyak and nampak terserlah depan mata ) hehehe...

1- Kalau rajin.. asingkan siap - siap gaji yang masuk awal tu agar tak tersalah guna diawal awal nieh.
2- Bayar segala utang piutang dahulu... bayar awal pun takpe.. ok what. * aku antara makhluk yang hutang keliling pinggang... dah la pinggang lebar... huhuhuh mmg banyak...malu plop ai ;P hahaha
3- paling senang ialah... buat-buat tak nampak jer... tutup mata jap... hehehe..

merancang tu penting dan mampu kita buat kan. so buatlah....

mat salleh kata
failing to plans is planning to fail

Selamat beramal la yer.... :)

* nasihat untuk diri sendiri jugak*
^_^





Comments

perghhhhhh!!pergghhh!!!lagii..hebatlah.dh siap cek bilakah next gaji.extra pergh sebab dh cek untuk bulan selepas itu juga.me selagi tak masuk bulan baru,xbelek kalendar,xde sedarnya segala tarikh tu walau tepikir jgk nk tau tarikh next gaji.ahaha..

tips tmbhn: sila amik gaji bulan yang berikutnya (dan bulan bila2 pon bila gaji msk awal) pada tarikh kebiasaannya dapat gaji which is 2+. so bajet xde la lari byk sgt.itu cara daku le. ^_^
Unknown said…
nampak tak secara taklangsung daku membuka pekung didada... everymonth pun concern pasal duit... bnyk nk kena tanggung... huhuhu

ok.. tq for the tips.. note it. :)
aanie said…
lama tuuu....lebih sebulan...mati kering la camni....
Unknown said…
hehehe.... boleh buat kita slim tu cik aanie... heheheh
Unknown said…
wah, tips yg bagus untuk manage gaji
Unknown said…
Wah... PCB datang blog saya... tenkiu bro ... herm... tips simple simple je... huhu
anismelon said…
haha..anis awl awal lg dah berkire n membajet..takut terlebih berbelanja..
Unknown said…
cik anis melon... hehehe bagus tu... sedia apa saja... mcm slogan askar la pulok kan.. heheheh

Popular posts from this blog

Walimatul Urus

UUUiiiii........ jangan silap paham. ini bukannyer jemputan atau hebahan daku nak kahwin.jangan la tersilap paham...  S emalam.... sedang duk termenung mengenangkan nasib diri dan merancang masa depan... ku godek godek la laman sesawang yang boleh mengubat hati lara.tuk cheer up dan menambah semangat diri yang tak berapa nak kental. terjumpa la satu artikel yang ditulis oleh sorang ustaz yang amatla ku hormati. lepas bes baca.... ku terpikir pikir.ada betulnya apa yang ditulis. citernyer pasal orang kita sekarang. Hang Tuah kata... 'takkan Melayu hilang didunia' tapi nampak gayanya..... secara perlahan lahan.tanpa kita sedari.itu berlaku. Walimatul urus <- cam kurang betul ejaan ku ni. tak kesahlah.... asal korunk paham sudoohh.... em... dunia kita laa ni, moden dan canggih babe. so jemputan ke majlis orang kahwin pun turut terkena tempias kemodenan tu heh. korunk mesti la pernah di tag kat facebook.jemputan ke majlis perkahwinan dari kawan kawan fb anda.itu

" BRO , KASI KRITIK BLOG GUA SKIT , BLEH ? "

Lama tak join segmen bro Ben........... Kali ni rasa cam menarik jerk.... lantas tak berfikir tuk kali kedua... ku joinkan ajer..... ku harapkan impaknya yang datang, impak yang baik. bukan untuk aku sorang... tapi untuk semua yang join segmen ni. Majulah blogger Malaysia untuk Negara S ebelum anda komen blog ku...ku nak bagitahu sikit info pasal blogku ini. Blog ku ni walau pun kalau dilihat pada surat kelahirannya,... memang ianya berusia lebih dari setahun.... dulu.... tak beridea, tak mempunyai masa, tak mempunyai kreativiti atau malas nak update or insert entri entri kat blog. Niat mempunyai blog pada dasarnya, aku nak jadikan ruang untuk aku menulis apa saja yang aku mahu. Tak bertema. Dari pendapat, luahan, info dan juga pengalaman aku. ku selitkan disini. untuk peringatan aku dan jua sesiapa yang sudi melawat dan membacanya. Tulisan aku memang ku akui... tak lah menarik. Kalau tengok result SPM aku pun.. aku dapat 5C ajer. Jangan terkejut. Aku memang seorang ana