Skip to main content

sifir

Assalamualaikum w.b.t
*Lama berfikir .. kiri kanan atas bawah. perlu atau tidak entri ni... tapi nak jugak. maka muncullah ia.. huhuhuhu :)

Jadilah yang terbaik, bukan pilih yang terbaek....
yang baik untuk yang baik.itu janji Allah

Ikutlah yang terbaek.
tak salah untuk tanya dan ikut pendapat mereka yang baik. contoh: ustaz, alim ulama, atau orang yang baik baik ... parent pun terbaek/

Pilihlah jalan yang terbaik...
gunalah saluran yang betul, yang diredhai NYA. Baru dicucuri RahmatNYA kan.

3 sifir / formula untuk anda memilih.

hah... ape? aku tak layak cakap pasal ni?

aku sekadar berkongsi ape yang aku tahu, dengar dan pelajari.

not cool la kan kalau ade ilmu, tapi makan sorang. lebih berkat dikongsi. baru cool =)

tak faham?

ni cluenya... tapi aku rasa semua orang pun faham. buat2 je x faham kan.. cha alif but.. chabut..... larikk... 

^_^


Aku bukan insan yang sempurna...
dari semua segi pun...
aku memang tak layak bagi nasihat
aku hanya menasihati diri sendiri
Harap Maklum

(^_^)



Comments

Tinta Lana said…
Assalammualaikum chepi..

Nak kata faham..ntah..rasa mcm samar2 je entry ni,hahaha.

Kalau kau bercerita soal jodoh, apa yg ko ckp tu btul..dri kita habiskn msa duk memilih cari yg terbaik utk diri kita, baik kita guna masa tu perbaiki kelemahan diri. Yg buruk jadikan baik, yang baik jadikan lebih baik.

Eh..tpi..ce explain pe sbnrnya ko nak citer..kang berbuih den nulis kat sini, tgk2 salah paham rupanya,hehehe
che'pi said…
yerp... pasal jodoh lew tu cik Lana... huhuuuh pandai pun... :)
::CIK LYNN:: said…
kalau dah smpai masanya, jemput2 la...hehe

Popular posts from this blog

Skim Baru Jururawat U29 ( SBPA )

SBPA.... Skim Baru Perkhidmatan Awam topik yang agak hangat dibicarakan di jabatan jabatan kerajaan... macam macam pendapat,macam macam pandangan. ade yang negatif ada juga yang positif. Bila dah dapat borang opsyen tu nanti... bacalah dan fahamilah sendiri. Pendapat saya sendiri. SBPA memang skim yang boleh dikatakan baik. biasalah... tiada apa pun disunia ini yang perfect pasti ada cacat celanya... dan itu pasti bukan janji akan diubah dan diperbaiki dari semasa ke semasa. ramai antara kakitangan kerajaan kini hanya menunggu respon akhir dari CEUPAC sebelum menurunkan tandatangan. Apa apa pun... takperlu gusar.tak perlu risau.
sebab saya seorang jururawat u29 kat sini saya ada lampirkan sekali skim untuk jururawat U29. sila la usha usha.... kenaikan gaji anda untuk skim baru ini....

Dia memberi hanya apa yang diperlukan

2013 till 2017

Sudah lama aku menyepi dalam penulisan blog.
Selepas beristeri .... aku sibuk menjadi ketua keluarga yang baru dibina.
ahh... itu hanya alasan. sebetulnya malas .....
mungkin juga kerana usia. Mungkin juga kerana .....
tak ada alasan lain selain malas.

Insha Allah.
jika diberi keizinan
semangat ini terus kental.
aku akan menyambung penulisan ntah apa apa aku disini.