Skip to main content

Petunjuk

Assalamualaikum...

Just wanna share something...



Kita manusia... Hamba Allah... yang lemah...
kadang kita nampak yang buruk... kita tahu itu buruk
kita tahu apa yang baik....
tetapi entah kenapa... hati bagai tidak repon..
kaki berat melangkah... fikiran melayang entah kemana...

kita tahu solat itu wajib
tapi sering melalaikannya
kita tahu puasa itu suruhanNya
kita susah nak tunaikannya

kita tahu mengumpat itu dosa yang berat
kita seronok melakukannya
kita tahu , kita sedar, tapi itulah hakikat manusia yang lemah

memohon dan meminta hidayah dan petunjuk dariNYA
itulah yang harus kita buat agar menjadi ubat, menjadi tonik untuk kita menjalani kehidupan nan sementara dibumi pinjaman ini.

dalam sedar atau tidak... hari-hari pun kita memohon petunjuk

IHDINAS SIRATAL MUSTAQIM
tunjukilah kami jalan yang lurus.... 17 kali sehari kita memohon

ALLAH HUMAH DINI FIMAN HADAIT
Ya Allah, berilah aku petunjuk sebagaimana orang-orang yang telah Engkau tunjuki... (Qunut) setiap pagi kita memohon

WAHDINII
berilah aku petunjuk ... (duduk antara dua sujud)... 17 kali kita memohon

ya Allah... berikanlah petunjuk MU
berikanlah hidayah MU
agar ku senantiasa dekat dengan MU
Aminn....

Comments

mau tekan butang like lah. ^_^
dalam tak sedar,byk upenya kite mohon petunjuk kat Tuhan.. thanks for sharing da info
che'pi said…
saya pun suka u alls lah... ;p
Tinta Lana said…
Chepi..

kita tahu solat itu wajib
tapi sering melalaikannya..
kita tahu puasa itu suruhanNya
kita susah nak tunaikannya

Ak pun sebahagian dari 'kita' kat atas ni.

Tapi..usaha perlu ada..selain doa kan chepi.. Kita usaha k, sambil mohon doa pada Dia.. :)
Ana Yaafi said…
thanks for sharing.do follow me anayaafi.blogspot.com
che'pi said…
Cik Ana Yaafi ...... sama2... suda follow

Popular posts from this blog

Skim Baru Jururawat U29 ( SBPA )

SBPA.... Skim Baru Perkhidmatan Awam topik yang agak hangat dibicarakan di jabatan jabatan kerajaan... macam macam pendapat,macam macam pandangan. ade yang negatif ada juga yang positif. Bila dah dapat borang opsyen tu nanti... bacalah dan fahamilah sendiri. Pendapat saya sendiri. SBPA memang skim yang boleh dikatakan baik. biasalah... tiada apa pun disunia ini yang perfect pasti ada cacat celanya... dan itu pasti bukan janji akan diubah dan diperbaiki dari semasa ke semasa. ramai antara kakitangan kerajaan kini hanya menunggu respon akhir dari CEUPAC sebelum menurunkan tandatangan. Apa apa pun... takperlu gusar.tak perlu risau.
sebab saya seorang jururawat u29 kat sini saya ada lampirkan sekali skim untuk jururawat U29. sila la usha usha.... kenaikan gaji anda untuk skim baru ini....

Dia memberi hanya apa yang diperlukan

Thief - Mark Adam

Thief - Mark Adam (Lyric)
Don’t put your pillow on the balcony Or I will take it with me It’s the only way that I can sleep with you And dream of us two
Don’t leave your lipstick out of your hands I hope you will understand It’s the only way that I can kiss you It’s the only way to be one with you
chorus
I’m gonna steal your heart The way I stole your scarf I’m gonna steal your love3x The way I stole your glove
Don’t you notice I have Worship you since we both were kids I have loved you since first grade I hope its not too late not too late
Don’t leave your toothbrush anywhere With twenty missing don’t you care That I am closer to you You Don’t even know It feels like mouth to mouth and I love it so
I'm gonna give back to you if you say you love me too And everything will be ok okayyyyyyy
I’m gonna steal your heart The way I stole your scarf I’m gonna steal you love3x The way I stole your glove
Don’t you notice I have Worship you since we both were kids I have loved you since firs…