Skip to main content

Petunjuk

Assalamualaikum...

Just wanna share something...



Kita manusia... Hamba Allah... yang lemah...
kadang kita nampak yang buruk... kita tahu itu buruk
kita tahu apa yang baik....
tetapi entah kenapa... hati bagai tidak repon..
kaki berat melangkah... fikiran melayang entah kemana...

kita tahu solat itu wajib
tapi sering melalaikannya
kita tahu puasa itu suruhanNya
kita susah nak tunaikannya

kita tahu mengumpat itu dosa yang berat
kita seronok melakukannya
kita tahu , kita sedar, tapi itulah hakikat manusia yang lemah

memohon dan meminta hidayah dan petunjuk dariNYA
itulah yang harus kita buat agar menjadi ubat, menjadi tonik untuk kita menjalani kehidupan nan sementara dibumi pinjaman ini.

dalam sedar atau tidak... hari-hari pun kita memohon petunjuk

IHDINAS SIRATAL MUSTAQIM
tunjukilah kami jalan yang lurus.... 17 kali sehari kita memohon

ALLAH HUMAH DINI FIMAN HADAIT
Ya Allah, berilah aku petunjuk sebagaimana orang-orang yang telah Engkau tunjuki... (Qunut) setiap pagi kita memohon

WAHDINII
berilah aku petunjuk ... (duduk antara dua sujud)... 17 kali kita memohon

ya Allah... berikanlah petunjuk MU
berikanlah hidayah MU
agar ku senantiasa dekat dengan MU
Aminn....

Comments

mau tekan butang like lah. ^_^
dalam tak sedar,byk upenya kite mohon petunjuk kat Tuhan.. thanks for sharing da info
che'pi said…
saya pun suka u alls lah... ;p
Tinta Lana said…
Chepi..

kita tahu solat itu wajib
tapi sering melalaikannya..
kita tahu puasa itu suruhanNya
kita susah nak tunaikannya

Ak pun sebahagian dari 'kita' kat atas ni.

Tapi..usaha perlu ada..selain doa kan chepi.. Kita usaha k, sambil mohon doa pada Dia.. :)
Ana Yaafi said…
thanks for sharing.do follow me anayaafi.blogspot.com
che'pi said…
Cik Ana Yaafi ...... sama2... suda follow

Popular posts from this blog

Walimatul Urus

UUUiiiii........ jangan silap paham. ini bukannyer jemputan atau hebahan daku nak kahwin.jangan la tersilap paham... 

Semalam.... sedang duk termenung mengenangkan nasib diri dan merancang masa depan...
ku godek godek la laman sesawang yang boleh mengubat hati lara.tuk cheer up dan menambah semangat diri yang tak berapa nak kental.
terjumpa la satu artikel yang ditulis oleh sorang ustaz yang amatla ku hormati.
lepas bes baca.... ku terpikir pikir.ada betulnya apa yang ditulis.
citernyer pasal orang kita sekarang.Hang Tuah kata... 'takkan Melayu hilang didunia'
tapi nampak gayanya..... secara perlahan lahan.tanpa kita sedari.itu berlaku.


Walimatul urus <- cam kurang betul ejaan ku ni.

tak kesahlah.... asal korunk paham sudoohh....
em... dunia kita laa ni, moden dan canggih babe. so jemputan ke majlis orang kahwin pun turut terkena tempias kemodenan tu heh.
korunk mesti la pernah di tag kat facebook.jemputan ke majlis perkahwinan dari kawan kawan fb anda.itu dah jadik trend sku…

Toyota Vios TRD 2013

This Car Make Me Horny
Vios TRD Baharu From the outside and inside perfect Price RM93,200.00 suitable for small size family www.toyota.com.my/vios/‎ for more information 
* i really want this car but its still not suitable with my pocket yet >.<