Skip to main content

Kejadian yang menimpa..

salam... wa nak citer ler sket nieh ceritaberdasarkan kisah benar wa lalui masa time raya minggu lepas...
raya ketiga.. hari selasa...
negeri wa nie lau time raya jalan memang la jem giler....
sesak ngn kereta dan motor...
tapi beraya nyer pasal tambah ngn wa lak takderk cuti... nak dekat ngn maghrib pun wa slumber jerk jalan jalan beraya kat umah org...
so pada hari selasa tu.. wa nak pergi umah member wa... beraya...
dekat ngn umah dier tu.. der la tali air...
bila wa sampai.. wa tgk keliling tali air tu.. ramai lak org org kamung...
wa slumber benti.. tanya..
aper hal bro? what happen?
so brother tu bagitahu laa kat wa.. der budak lemas...
wa park kereta.... wa pun pergi la jugak kat tali air tu...
wa nak terjun cari bud tu.. wa lak pakai sluar jean baggy..
nanti tak pasal pasal wa pulak yg lemas...
duk seminit... ahli keluarga mangsa tu sampai...
sebak gak wa tgk... time tu kul 6 1/2 ptg
wa pun telefon balai bomba berdekatan.....
jalan jem.. bomba pas sejam baru sampai...........
so.. wa pun tinggalkan bomba bomba tu wat kerja diorang...
yang paling menyayat hati.. budak si mangsa tu.. baru jerk umur 9 tahun..darjah 3 baru babe, balik beraya kt kampung tu... keluarga diorang duk KL
raya ketiga babe.... hilang anak... memang sedey dooohhh
dengar cerita kul 2 pagi baru jumpa mayat dak tu...
itu pun lepas tok bomoh mana ntah atang tolong.......... bomba tak dpt carik gak kot...
so moralnyer... korunk korunk diluar sana dan wa sendiri pun...
lau terasa sayang kat ahli kaum kerabat keluarga dan sahabat serta jiran tu...
tengok tengokkan laa adik adik anak anak kecik tu...
bukan tak thu.. diorang tuh.. pantang nampak air........
kalau takdir... nak wat cam mana.. tapi pencegahan tuh kena laa dititik beratkan....

Comments

Popular posts from this blog

Skim Baru Jururawat U29 ( SBPA )

SBPA.... Skim Baru Perkhidmatan Awam topik yang agak hangat dibicarakan di jabatan jabatan kerajaan... macam macam pendapat,macam macam pandangan. ade yang negatif ada juga yang positif. Bila dah dapat borang opsyen tu nanti... bacalah dan fahamilah sendiri. Pendapat saya sendiri. SBPA memang skim yang boleh dikatakan baik. biasalah... tiada apa pun disunia ini yang perfect pasti ada cacat celanya... dan itu pasti bukan janji akan diubah dan diperbaiki dari semasa ke semasa. ramai antara kakitangan kerajaan kini hanya menunggu respon akhir dari CEUPAC sebelum menurunkan tandatangan. Apa apa pun... takperlu gusar.tak perlu risau.
sebab saya seorang jururawat u29 kat sini saya ada lampirkan sekali skim untuk jururawat U29. sila la usha usha.... kenaikan gaji anda untuk skim baru ini....

Dia memberi hanya apa yang diperlukan

2013 till 2017

Sudah lama aku menyepi dalam penulisan blog.
Selepas beristeri .... aku sibuk menjadi ketua keluarga yang baru dibina.
ahh... itu hanya alasan. sebetulnya malas .....
mungkin juga kerana usia. Mungkin juga kerana .....
tak ada alasan lain selain malas.

Insha Allah.
jika diberi keizinan
semangat ini terus kental.
aku akan menyambung penulisan ntah apa apa aku disini.