Skip to main content

Perubahan Oh Perubahan...

Assalamualaikum...
Jawablah... kalau tak dijawab nanti dapat dosa....
hehehe teringat gurauan sinis seumpama itu sering diungkapkan sewaktu zaman persekolahanku dulu.
Gurauan yang digunakan sebagai mukadimmah menekel awek awek disekolah...

Larik topik plak aku nieh...
Nak ceritaiin disini.... 

Sudah lama tertanam dilubuk hati serta dibenak fikiranku... ingin berubah.
Berubah menjadi insan yang lebih baik... eceh ceh ceh.... 
Berubah menjadi HambaNYA yang lebih baik...
Berubah untuk menjadi anak yang lebih baik dan banyak lagi la perubahan yang daku dambakan...

why we need to change? 
easy.... jawapannya mudah.
Untuk menjadi lebih baik.. kerana itu tuntutanNya.

Terjumpa ayat yang sangat memberi makna buatku pagi ini... Ayatnya berbunyi begini:
“ Sesiapa yang berubah kerana TERPAKSA dia sebenarnya adalah MANGSA, dan sesiapa yang berubah kepada Allah SWT kerana kesedaran yang JELAS dan NYATA, pasti ia akan BAHAGIA.” 

yang daku petik dari langitinggi.com


Sama - sama la kita renungkan.....

Dia memberi hanya apa yang diperlukan

Comments

aanie said…
mulakan perubahan tu sekarang....:)
che'pi said…
akanku... tq Aanie

Popular posts from this blog

Walimatul Urus

UUUiiiii........ jangan silap paham. ini bukannyer jemputan atau hebahan daku nak kahwin.jangan la tersilap paham... 

Semalam.... sedang duk termenung mengenangkan nasib diri dan merancang masa depan...
ku godek godek la laman sesawang yang boleh mengubat hati lara.tuk cheer up dan menambah semangat diri yang tak berapa nak kental.
terjumpa la satu artikel yang ditulis oleh sorang ustaz yang amatla ku hormati.
lepas bes baca.... ku terpikir pikir.ada betulnya apa yang ditulis.
citernyer pasal orang kita sekarang.Hang Tuah kata... 'takkan Melayu hilang didunia'
tapi nampak gayanya..... secara perlahan lahan.tanpa kita sedari.itu berlaku.


Walimatul urus <- cam kurang betul ejaan ku ni.

tak kesahlah.... asal korunk paham sudoohh....
em... dunia kita laa ni, moden dan canggih babe. so jemputan ke majlis orang kahwin pun turut terkena tempias kemodenan tu heh.
korunk mesti la pernah di tag kat facebook.jemputan ke majlis perkahwinan dari kawan kawan fb anda.itu dah jadik trend sku…

2013 till 2017

Sudah lama aku menyepi dalam penulisan blog.
Selepas beristeri .... aku sibuk menjadi ketua keluarga yang baru dibina.
ahh... itu hanya alasan. sebetulnya malas .....
mungkin juga kerana usia. Mungkin juga kerana .....
tak ada alasan lain selain malas.

Insha Allah.
jika diberi keizinan
semangat ini terus kental.
aku akan menyambung penulisan ntah apa apa aku disini.