Skip to main content

Masa dulu (lwn) Masa depan

Sejarah....
Aku sering tertanya-tanya kenapa harus kita tahu pasal sejarah......
kenapa harus kita ambil kira tentang sejarah...
yang lalu biarlah berlalu.... usah dikenang - kenang...

yerp....
senang diungkap... tapi susah diamalkan...
nak nak kalau ianya diamplikasikan dalam perhubungan sesama manusia...

bekas banduan pasti dipandang serong
bekas penagih pasti susah dipercaya
itu contoh shj...

itu isu yang norma
jom kita kecilkan sikit skop....
adakah anda akan percaya kepada pasangan anda kalau anda tahu dia seorang playboy / playgirl dulu dulu?
pasti ada kecurigaan kan? ok... tak banyak... maybe sikit kan?

"one day u'll meet someone who doesn't care about your past because they want to be ur future"

personally .... aku pun manusia biasa... itu bukan senang nak dibuat...
u have to be positive ....
tidak rugi bersangka baik kan.... 

in the end .... yang paling penting bukan sejarah... tetapi apa yang dipelajari melalui sejarah...
kan? kan? kan?

Renung-renungkan kata-kata itu

Comments

Tinta Lana said…
Urmm..

Yang aku betul2 pasti, manusia boleh berubah. Yg penting, bukan masa lalunya..tapi masa skrg.

Ak kenal seorang playboy..Alhamdulillah, bnyk perubahan. Slmt dah kahwin, dpt anak.
che'pi said…
Hermp... Betul tu cik lana.. Chepi setuju... Everyone pun berubah... Who we r today yg penting...

Popular posts from this blog

Walimatul Urus

UUUiiiii........ jangan silap paham. ini bukannyer jemputan atau hebahan daku nak kahwin.jangan la tersilap paham... 

Semalam.... sedang duk termenung mengenangkan nasib diri dan merancang masa depan...
ku godek godek la laman sesawang yang boleh mengubat hati lara.tuk cheer up dan menambah semangat diri yang tak berapa nak kental.
terjumpa la satu artikel yang ditulis oleh sorang ustaz yang amatla ku hormati.
lepas bes baca.... ku terpikir pikir.ada betulnya apa yang ditulis.
citernyer pasal orang kita sekarang.Hang Tuah kata... 'takkan Melayu hilang didunia'
tapi nampak gayanya..... secara perlahan lahan.tanpa kita sedari.itu berlaku.


Walimatul urus <- cam kurang betul ejaan ku ni.

tak kesahlah.... asal korunk paham sudoohh....
em... dunia kita laa ni, moden dan canggih babe. so jemputan ke majlis orang kahwin pun turut terkena tempias kemodenan tu heh.
korunk mesti la pernah di tag kat facebook.jemputan ke majlis perkahwinan dari kawan kawan fb anda.itu dah jadik trend sku…

Toyota Vios TRD 2013

This Car Make Me Horny
Vios TRD Baharu From the outside and inside perfect Price RM93,200.00 suitable for small size family www.toyota.com.my/vios/‎ for more information 
* i really want this car but its still not suitable with my pocket yet >.<