Skip to main content

Masa dulu (lwn) Masa depan

Sejarah....
Aku sering tertanya-tanya kenapa harus kita tahu pasal sejarah......
kenapa harus kita ambil kira tentang sejarah...
yang lalu biarlah berlalu.... usah dikenang - kenang...

yerp....
senang diungkap... tapi susah diamalkan...
nak nak kalau ianya diamplikasikan dalam perhubungan sesama manusia...

bekas banduan pasti dipandang serong
bekas penagih pasti susah dipercaya
itu contoh shj...

itu isu yang norma
jom kita kecilkan sikit skop....
adakah anda akan percaya kepada pasangan anda kalau anda tahu dia seorang playboy / playgirl dulu dulu?
pasti ada kecurigaan kan? ok... tak banyak... maybe sikit kan?

"one day u'll meet someone who doesn't care about your past because they want to be ur future"

personally .... aku pun manusia biasa... itu bukan senang nak dibuat...
u have to be positive ....
tidak rugi bersangka baik kan.... 

in the end .... yang paling penting bukan sejarah... tetapi apa yang dipelajari melalui sejarah...
kan? kan? kan?

Renung-renungkan kata-kata itu

Comments

Tinta Lana said…
Urmm..

Yang aku betul2 pasti, manusia boleh berubah. Yg penting, bukan masa lalunya..tapi masa skrg.

Ak kenal seorang playboy..Alhamdulillah, bnyk perubahan. Slmt dah kahwin, dpt anak.
che'pi said…
Hermp... Betul tu cik lana.. Chepi setuju... Everyone pun berubah... Who we r today yg penting...

Popular posts from this blog

Skim Baru Jururawat U29 ( SBPA )

SBPA.... Skim Baru Perkhidmatan Awam topik yang agak hangat dibicarakan di jabatan jabatan kerajaan... macam macam pendapat,macam macam pandangan. ade yang negatif ada juga yang positif. Bila dah dapat borang opsyen tu nanti... bacalah dan fahamilah sendiri. Pendapat saya sendiri. SBPA memang skim yang boleh dikatakan baik. biasalah... tiada apa pun disunia ini yang perfect pasti ada cacat celanya... dan itu pasti bukan janji akan diubah dan diperbaiki dari semasa ke semasa. ramai antara kakitangan kerajaan kini hanya menunggu respon akhir dari CEUPAC sebelum menurunkan tandatangan. Apa apa pun... takperlu gusar.tak perlu risau.
sebab saya seorang jururawat u29 kat sini saya ada lampirkan sekali skim untuk jururawat U29. sila la usha usha.... kenaikan gaji anda untuk skim baru ini....

Dia memberi hanya apa yang diperlukan

Thief - Mark Adam

Thief - Mark Adam (Lyric)
Don’t put your pillow on the balcony Or I will take it with me It’s the only way that I can sleep with you And dream of us two
Don’t leave your lipstick out of your hands I hope you will understand It’s the only way that I can kiss you It’s the only way to be one with you
chorus
I’m gonna steal your heart The way I stole your scarf I’m gonna steal your love3x The way I stole your glove
Don’t you notice I have Worship you since we both were kids I have loved you since first grade I hope its not too late not too late
Don’t leave your toothbrush anywhere With twenty missing don’t you care That I am closer to you You Don’t even know It feels like mouth to mouth and I love it so
I'm gonna give back to you if you say you love me too And everything will be ok okayyyyyyy
I’m gonna steal your heart The way I stole your scarf I’m gonna steal you love3x The way I stole your glove
Don’t you notice I have Worship you since we both were kids I have loved you since firs…