Skip to main content

Tanggungjawab oh tanggungjawab

Kalau nak dikira....
tanggungjawab ni adalah suatu benda yang agak berat.... tak dapat dipastikan sama berat ngan gajah atau tidak
yang pasti bila dah dinamakan tanggungjawab, maka benda yang kamu buat tu haruslah kamu tanggung akibatnya dan jawab lah kamu esok esok bila ditanya
PRU 13 .... 3 hari je lagi hah.... maka sebagai rakyat malaysia yang sudahpun berdaftar sebagai pengundi..
wajiblah bagi aku untuk turun mengundi....
Jom Mengundi u guys.....



itu tanggungjawab kita ok...

ok.... itu satu bab...
yang ku nak ceritakan mahupun luahkan kat sini harini...
adalah suasana musim PRU la ni ... tok serupo mulo (tak serupa dulu)
sudah tidak best bagi aku.....

mungkin anda akan kata saya tidak matang ....
ya mungkin.... tetapi kematangan haruslah bertempat... baru ianya cantik

bayangkan budak berusia 9 tahun
masih lagi bersekolah
masih beringus
masih belum datang mimpi
tetapi sudah pandai bercakap mengenai politik
sudah pandai berdebat dengan kawan2 seusia pasal politik
what the ..................................

so... dapatlah kita lihatkan...
apa yang kita telah beri, apa yang kita didik kepada mereka ini....

kalau zaman saya dulu...
zaman kanak- kanak dulu
hari ni gantung bendera semangat 46,
esok bendera pas,
lusa bendera barisan
malam ni makan ayam bakar dekat pos sana
malam esok makan meehoon goreng kat pos sini
its fun bagi kanak-kanak
fun bagi aku ketika itu
dan kanak-kanak memang tak layak pun nak pom pang pom pang hal politik

nasihatku....
kalau anda taksub , fanatik, suka, sayang, sokong, setia giler dekat parti...
tak perlulah meniup segala fahaman tu at budak-budak seawal usia sebegitu
sangat la tidak sesuai.....
kesian mereka.....

Comments

aanie said…
pangkah molek che' pi....:)
em.ai is agreeee...very xprofesional tahap gaban nak racun minda kanak-kanak. apakah la..
Tinta Lana said…
Chepi, lana takda pa2 memori pun pasal pilihanraya ni.huhu

Nampak sgt plhnrya2 sblm ni, lana buat dekk je,hahaha

Tapi yg kita tahu, pentingnya pergi mengundi. So, insyaAllah, 5mei ni akn pergi mengundi buat pertama kali, hoo yeah! >_<

Popular posts from this blog

Skim Baru Jururawat U29 ( SBPA )

SBPA.... Skim Baru Perkhidmatan Awam topik yang agak hangat dibicarakan di jabatan jabatan kerajaan... macam macam pendapat,macam macam pandangan. ade yang negatif ada juga yang positif. Bila dah dapat borang opsyen tu nanti... bacalah dan fahamilah sendiri. Pendapat saya sendiri. SBPA memang skim yang boleh dikatakan baik. biasalah... tiada apa pun disunia ini yang perfect pasti ada cacat celanya... dan itu pasti bukan janji akan diubah dan diperbaiki dari semasa ke semasa. ramai antara kakitangan kerajaan kini hanya menunggu respon akhir dari CEUPAC sebelum menurunkan tandatangan. Apa apa pun... takperlu gusar.tak perlu risau.
sebab saya seorang jururawat u29 kat sini saya ada lampirkan sekali skim untuk jururawat U29. sila la usha usha.... kenaikan gaji anda untuk skim baru ini....

Dia memberi hanya apa yang diperlukan

Thief - Mark Adam

Thief - Mark Adam (Lyric)
Don’t put your pillow on the balcony Or I will take it with me It’s the only way that I can sleep with you And dream of us two
Don’t leave your lipstick out of your hands I hope you will understand It’s the only way that I can kiss you It’s the only way to be one with you
chorus
I’m gonna steal your heart The way I stole your scarf I’m gonna steal your love3x The way I stole your glove
Don’t you notice I have Worship you since we both were kids I have loved you since first grade I hope its not too late not too late
Don’t leave your toothbrush anywhere With twenty missing don’t you care That I am closer to you You Don’t even know It feels like mouth to mouth and I love it so
I'm gonna give back to you if you say you love me too And everything will be ok okayyyyyyy
I’m gonna steal your heart The way I stole your scarf I’m gonna steal you love3x The way I stole your glove
Don’t you notice I have Worship you since we both were kids I have loved you since firs…