Skip to main content

Desperado

Warning: entri ni berunsurkan luahan hati yang marah dan sedih.harap tidakkan menyinggung mana mana individu.

Hujung tahun.banyak benda leh kita nengok.reaksi kita berbeda setiap insan.
ada yang sedih dek kerna usia bertambah.ada yang gumbira,ada yang tak rasa apa-apa dan ada yang tak tahu pun tahun baru bakal menjelma esok karang.

entri kali ni aku nak cerita pendapat aku.... sekali lagi diulangi.. PENDAPAT AKU...
melayu islam kita sekarang ni.
sambutan tahun baru disambut gilang gemilang riang ria. party dan konsert situ sini.
fesyen dan pakaian pun ala ala barat.malah lebih hebat dari barat.
memang dari dulu lagi mat salleh si penjajah terapkan dalam kehidupan kita
'Malay in colour and blood,but with english taste'
ingatlah sebarat mana pun kita, barat takkan terima kita sebagai barat pun.tetap jua timur.
DESPERADO............................
macam nama filem yang popular suatu ketika dulu. 

Sebenarnya......................
nak sambut tahun baru tak salah.sambutlah.....
ku sendiri pun menyambut kedatangan 2011.....
tapi bukankah lebih baik jika sambutan tu disambut dengan selitan unsur keagamaan.
Islam, cara islam, kristian cara kristian, buddha cara buddha....

Apo apo pun.Selamat tahun baru jua ku ucapkan.
Maaf jika der yang tersinggung dek entri ku ini.

Dia memberi hanya apa yang diperlukan

Comments

Popular posts from this blog

Skim Baru Jururawat U29 ( SBPA )

SBPA.... Skim Baru Perkhidmatan Awam topik yang agak hangat dibicarakan di jabatan jabatan kerajaan... macam macam pendapat,macam macam pandangan. ade yang negatif ada juga yang positif. Bila dah dapat borang opsyen tu nanti... bacalah dan fahamilah sendiri. Pendapat saya sendiri. SBPA memang skim yang boleh dikatakan baik. biasalah... tiada apa pun disunia ini yang perfect pasti ada cacat celanya... dan itu pasti bukan janji akan diubah dan diperbaiki dari semasa ke semasa. ramai antara kakitangan kerajaan kini hanya menunggu respon akhir dari CEUPAC sebelum menurunkan tandatangan. Apa apa pun... takperlu gusar.tak perlu risau.
sebab saya seorang jururawat u29 kat sini saya ada lampirkan sekali skim untuk jururawat U29. sila la usha usha.... kenaikan gaji anda untuk skim baru ini....

Dia memberi hanya apa yang diperlukan

Thief - Mark Adam

Thief - Mark Adam (Lyric)
Don’t put your pillow on the balcony Or I will take it with me It’s the only way that I can sleep with you And dream of us two
Don’t leave your lipstick out of your hands I hope you will understand It’s the only way that I can kiss you It’s the only way to be one with you
chorus
I’m gonna steal your heart The way I stole your scarf I’m gonna steal your love3x The way I stole your glove
Don’t you notice I have Worship you since we both were kids I have loved you since first grade I hope its not too late not too late
Don’t leave your toothbrush anywhere With twenty missing don’t you care That I am closer to you You Don’t even know It feels like mouth to mouth and I love it so
I'm gonna give back to you if you say you love me too And everything will be ok okayyyyyyy
I’m gonna steal your heart The way I stole your scarf I’m gonna steal you love3x The way I stole your glove
Don’t you notice I have Worship you since we both were kids I have loved you since firs…