Skip to main content

Penat+Penat+Penat

Simalam aa,... ala belangsung mesualat agung persatuan ****** caw. *******
tahun lepas,... ku jua dah jadik AJK.Tapi AJK kecil sahaja.2 tahun lalu.. ku jadik AJK.
sudah 3 tahun tanpa henti ku pergi join mesyuarat agung kat merata alam.nak kata aktif pun tak la sangat.suka join benda gitu sebab sambil gi meeting, bolehla jalan2.sambil nyelam minum air...

Muka aku pepagi hari ni...... mungkin la tak seteruk ini... hahhahaha


semalam abis meeting tu.Big Boss kata, kemas dewan esok ajer.sebagai kuli bawahan.ku turuti aje.
bila datang hari ni.bising...... bunyi bunyian menyatakan dewan tak berkemas.
aku bingung...... ke sape bingung? ntah....... aku buat dunno... karang ku layan, bertambah parah.
makhluk yang komplen pot pot petpet pet pui tu bahasa manis amat.telan jerk la.dah kita salah.
yang tak tahan, ada pulak makhluk satu geng yang guna dewan tu sama sama semalam, boleh tanya soklan berbunyi " sapa guna dewan ni semalam? kenapa tak berkemas? dan bla bla bla bla.... " padahal dia pun turut serta acara semalam.siap diberi kepercayaan tuk jadik AJK baru tahun ni.kalau ikut hati + godaan nafsu + setan sikit sikit, mau ajerk aku menjawab, walaupun ku tahu orang tu de pangkat.tapi masih dapat ku kawal emosi ku.erm..... aku pun tak tahu apa nak jadi. permulaan perjalanan yang amat tidak baik.aku doa agar biarlah peristiwa tu jadi contoh buat aku.
pasai aku pun,... diberi kepercayaan tuk jadik AJK sekali lagi tahun ni.Niat dihati nak pencen sekejap tahun ni.Penat woo....... kekadang rasa kurang berbaloi.tapi takpe la... demi kawan2 yang beri kepercayaan ni.ku teruskan jua walau pahit mula terasa.Yang salah, mengaku salah.kita perbaiki.takyah la nak bertopeng, bermuka muka.karang dibenci orang payah.... tak aman hidup.

Permulaan

Dia memberi hanya apa yang diperlukan

Comments

Popular posts from this blog

Skim Baru Jururawat U29 ( SBPA )

SBPA.... Skim Baru Perkhidmatan Awam topik yang agak hangat dibicarakan di jabatan jabatan kerajaan... macam macam pendapat,macam macam pandangan. ade yang negatif ada juga yang positif. Bila dah dapat borang opsyen tu nanti... bacalah dan fahamilah sendiri. Pendapat saya sendiri. SBPA memang skim yang boleh dikatakan baik. biasalah... tiada apa pun disunia ini yang perfect pasti ada cacat celanya... dan itu pasti bukan janji akan diubah dan diperbaiki dari semasa ke semasa. ramai antara kakitangan kerajaan kini hanya menunggu respon akhir dari CEUPAC sebelum menurunkan tandatangan. Apa apa pun... takperlu gusar.tak perlu risau.
sebab saya seorang jururawat u29 kat sini saya ada lampirkan sekali skim untuk jururawat U29. sila la usha usha.... kenaikan gaji anda untuk skim baru ini....

Dia memberi hanya apa yang diperlukan

Thief - Mark Adam

Thief - Mark Adam (Lyric)
Don’t put your pillow on the balcony Or I will take it with me It’s the only way that I can sleep with you And dream of us two
Don’t leave your lipstick out of your hands I hope you will understand It’s the only way that I can kiss you It’s the only way to be one with you
chorus
I’m gonna steal your heart The way I stole your scarf I’m gonna steal your love3x The way I stole your glove
Don’t you notice I have Worship you since we both were kids I have loved you since first grade I hope its not too late not too late
Don’t leave your toothbrush anywhere With twenty missing don’t you care That I am closer to you You Don’t even know It feels like mouth to mouth and I love it so
I'm gonna give back to you if you say you love me too And everything will be ok okayyyyyyy
I’m gonna steal your heart The way I stole your scarf I’m gonna steal you love3x The way I stole your glove
Don’t you notice I have Worship you since we both were kids I have loved you since firs…