Skip to main content

ANTARA SEBABNYA....

Ni adalah beberapa sebab mengapa lelaki tak kahwen lagi ataupun kahwin lambat.. So pasnieh lau ado yang bertanya ku pasal why u still single... ku akan bagi standard jawapan dibawah... hahahahah ;)


1.Duit Tak Cukup2 lagik.
Nak kahwin sekarang,....bukan senang wo.... guna duit banyak.harga barang pulak tak reti nak berenti dari naik... asyik naik ajow heh..... mas kahwin lagi, hantaran lagik, kenduri lagik.... lau takdak 10 k paling minima jangan mimpi.....

2. Beli kereta la dulu... baru cari orang sebelah.
Kereta memang umpama bini bagi lelaki.... tapi tu bukan penyebabnya... orang pompuan pandang ke lelaki tak berkereta ni? lau ado pun tak ramai.... duniawi sungguh.

3. Tak jumpa yang berkenan dihatiku..
Susah susah susah... memang susah.lau nak cari yang betul2 ikut kehendak hati... memang la macam tu....

4.Seruan belum tibo heh....
Jawapan paling selamat........

5.Halangan menimbun nimbun
Halangan keluarga la,... kerjaya la..... abang nak kahwin,.. adik kata tunggu dulu la....

6.Not Ready yet..!!!
Takut gak nak pikul tanggungjawab sebagai ketua keluarga nieh heh.... besar tu..... tanggungjawab atas diri sendiri pun tak terlaksana sempurna lagi.

7. Ilmu didada tak dalam sangat....
Ilmu rumah tangga... payah nak dapat woo..... kena rasa baru tahu... tapi itu la yang jadik fobia.

8. Tanggungan??
Berat mato memandang,... berat bahu memikul...takut gak memikul segalo tanggung tanggung yang ado dlm rumah tangga.Dosa bini buat suami tanggung heh.........karang dapat bini tak patuh agama... dua dua neraka jahanam.....

9.ku kecewa
kenangan lalu bercinta bagai nak rak.. tapi dikecewakan....tak nak dah.........


10.Banyak dalam kepala hotak ni nak kena pikior
Memang banyak... bab kewangan,bab masa dn bermacam2 bab la.............

11.Jodoh tak sampai sampai.....
Dah cari... tapi tak jadik jadik lagi nak kahwin.... apo leh buat

12.Sajer jer... merajuk tak tentu pasal.sakit kepalo heh....
kaum hawa ni... kalau tak merajuk tak sah.payah nak paham........


13. Yang ku tak suka,.. dia suka buat.
Jumpa yang degil degil jerk... orang dah cakap... tak suka awak buat tu buat ni... tapi buat jugak.... sakit hati tau...... huhuhuh

14.Tak berani nak bercinta
Bila layan citer melayu leleh mata nengok bila cinta di reject.... tak berani nak bercinta.karang jadik macam lam tv.... sapa nak rawat hati ni

15.si dia Playgirl kut
tak caya aku minah ni setia... aku nengok ramai jerk kawan lelaki... ntah ntah ku ni backup ajer



16. Si dia banyak juga helahnya.....
standard

17. Nak ala ala ustazah... solehah
Jumpa jumpa orang punya... takkan nak cilok.....

18. kecil dibesarkan

gurl ni suka jadikan masalah kecil jadi besar....

19. Kena upgrade sijil yang ada
Bakal mentua tak layan kita yang kurang pelajaran ni.....

20. Kita suka dia,... dia tak suka kita

manusia...... bila laku jual mahal........


 * harap tiada pihak yang terasa hati ngan entri ni... tak dituju kepada sesiapa.....
hanya suka suka reka alasan tuk kegunaan sendiri



Dia memberi hanya apa yang diperlukan

Comments

d_LA said…
kalo pompuan kawin lmbt???rs jwpn lbh kurang je kot..hehe
d_LA said…
nak bagi award..kalo sudi mai amik yer :)


AWARD COOL

Popular posts from this blog

Skim Baru Jururawat U29 ( SBPA )

SBPA.... Skim Baru Perkhidmatan Awam topik yang agak hangat dibicarakan di jabatan jabatan kerajaan... macam macam pendapat,macam macam pandangan. ade yang negatif ada juga yang positif. Bila dah dapat borang opsyen tu nanti... bacalah dan fahamilah sendiri. Pendapat saya sendiri. SBPA memang skim yang boleh dikatakan baik. biasalah... tiada apa pun disunia ini yang perfect pasti ada cacat celanya... dan itu pasti bukan janji akan diubah dan diperbaiki dari semasa ke semasa. ramai antara kakitangan kerajaan kini hanya menunggu respon akhir dari CEUPAC sebelum menurunkan tandatangan. Apa apa pun... takperlu gusar.tak perlu risau.
sebab saya seorang jururawat u29 kat sini saya ada lampirkan sekali skim untuk jururawat U29. sila la usha usha.... kenaikan gaji anda untuk skim baru ini....

Dia memberi hanya apa yang diperlukan

Thief - Mark Adam

Thief - Mark Adam (Lyric)
Don’t put your pillow on the balcony Or I will take it with me It’s the only way that I can sleep with you And dream of us two
Don’t leave your lipstick out of your hands I hope you will understand It’s the only way that I can kiss you It’s the only way to be one with you
chorus
I’m gonna steal your heart The way I stole your scarf I’m gonna steal your love3x The way I stole your glove
Don’t you notice I have Worship you since we both were kids I have loved you since first grade I hope its not too late not too late
Don’t leave your toothbrush anywhere With twenty missing don’t you care That I am closer to you You Don’t even know It feels like mouth to mouth and I love it so
I'm gonna give back to you if you say you love me too And everything will be ok okayyyyyyy
I’m gonna steal your heart The way I stole your scarf I’m gonna steal you love3x The way I stole your glove
Don’t you notice I have Worship you since we both were kids I have loved you since firs…