Skip to main content

ANTARA SEBABNYA....

Ni adalah beberapa sebab mengapa lelaki tak kahwen lagi ataupun kahwin lambat.. So pasnieh lau ado yang bertanya ku pasal why u still single... ku akan bagi standard jawapan dibawah... hahahahah ;)


1.Duit Tak Cukup2 lagik.
Nak kahwin sekarang,....bukan senang wo.... guna duit banyak.harga barang pulak tak reti nak berenti dari naik... asyik naik ajow heh..... mas kahwin lagi, hantaran lagik, kenduri lagik.... lau takdak 10 k paling minima jangan mimpi.....

2. Beli kereta la dulu... baru cari orang sebelah.
Kereta memang umpama bini bagi lelaki.... tapi tu bukan penyebabnya... orang pompuan pandang ke lelaki tak berkereta ni? lau ado pun tak ramai.... duniawi sungguh.

3. Tak jumpa yang berkenan dihatiku..
Susah susah susah... memang susah.lau nak cari yang betul2 ikut kehendak hati... memang la macam tu....

4.Seruan belum tibo heh....
Jawapan paling selamat........

5.Halangan menimbun nimbun
Halangan keluarga la,... kerjaya la..... abang nak kahwin,.. adik kata tunggu dulu la....

6.Not Ready yet..!!!
Takut gak nak pikul tanggungjawab sebagai ketua keluarga nieh heh.... besar tu..... tanggungjawab atas diri sendiri pun tak terlaksana sempurna lagi.

7. Ilmu didada tak dalam sangat....
Ilmu rumah tangga... payah nak dapat woo..... kena rasa baru tahu... tapi itu la yang jadik fobia.

8. Tanggungan??
Berat mato memandang,... berat bahu memikul...takut gak memikul segalo tanggung tanggung yang ado dlm rumah tangga.Dosa bini buat suami tanggung heh.........karang dapat bini tak patuh agama... dua dua neraka jahanam.....

9.ku kecewa
kenangan lalu bercinta bagai nak rak.. tapi dikecewakan....tak nak dah.........


10.Banyak dalam kepala hotak ni nak kena pikior
Memang banyak... bab kewangan,bab masa dn bermacam2 bab la.............

11.Jodoh tak sampai sampai.....
Dah cari... tapi tak jadik jadik lagi nak kahwin.... apo leh buat

12.Sajer jer... merajuk tak tentu pasal.sakit kepalo heh....
kaum hawa ni... kalau tak merajuk tak sah.payah nak paham........


13. Yang ku tak suka,.. dia suka buat.
Jumpa yang degil degil jerk... orang dah cakap... tak suka awak buat tu buat ni... tapi buat jugak.... sakit hati tau...... huhuhuh

14.Tak berani nak bercinta
Bila layan citer melayu leleh mata nengok bila cinta di reject.... tak berani nak bercinta.karang jadik macam lam tv.... sapa nak rawat hati ni

15.si dia Playgirl kut
tak caya aku minah ni setia... aku nengok ramai jerk kawan lelaki... ntah ntah ku ni backup ajer



16. Si dia banyak juga helahnya.....
standard

17. Nak ala ala ustazah... solehah
Jumpa jumpa orang punya... takkan nak cilok.....

18. kecil dibesarkan

gurl ni suka jadikan masalah kecil jadi besar....

19. Kena upgrade sijil yang ada
Bakal mentua tak layan kita yang kurang pelajaran ni.....

20. Kita suka dia,... dia tak suka kita

manusia...... bila laku jual mahal........


 * harap tiada pihak yang terasa hati ngan entri ni... tak dituju kepada sesiapa.....
hanya suka suka reka alasan tuk kegunaan sendiri



Dia memberi hanya apa yang diperlukan

Comments

d_LA said…
kalo pompuan kawin lmbt???rs jwpn lbh kurang je kot..hehe
d_LA said…
nak bagi award..kalo sudi mai amik yer :)


AWARD COOL

Popular posts from this blog

Walimatul Urus

UUUiiiii........ jangan silap paham. ini bukannyer jemputan atau hebahan daku nak kahwin.jangan la tersilap paham... 

Semalam.... sedang duk termenung mengenangkan nasib diri dan merancang masa depan...
ku godek godek la laman sesawang yang boleh mengubat hati lara.tuk cheer up dan menambah semangat diri yang tak berapa nak kental.
terjumpa la satu artikel yang ditulis oleh sorang ustaz yang amatla ku hormati.
lepas bes baca.... ku terpikir pikir.ada betulnya apa yang ditulis.
citernyer pasal orang kita sekarang.Hang Tuah kata... 'takkan Melayu hilang didunia'
tapi nampak gayanya..... secara perlahan lahan.tanpa kita sedari.itu berlaku.


Walimatul urus <- cam kurang betul ejaan ku ni.

tak kesahlah.... asal korunk paham sudoohh....
em... dunia kita laa ni, moden dan canggih babe. so jemputan ke majlis orang kahwin pun turut terkena tempias kemodenan tu heh.
korunk mesti la pernah di tag kat facebook.jemputan ke majlis perkahwinan dari kawan kawan fb anda.itu dah jadik trend sku…

Toyota Vios TRD 2013

This Car Make Me Horny
Vios TRD Baharu From the outside and inside perfect Price RM93,200.00 suitable for small size family www.toyota.com.my/vios/‎ for more information 
* i really want this car but its still not suitable with my pocket yet >.<