Skip to main content

Bila Tahun Baru menjelma,Usia meningkat tua,tapi soalan MASIH SAMA

Ku rasa, anda semua dah boleh agak dah apodio yang nak ku ceritakan ni.
macam biasa,bila tahun baru menjelma,maka begitu jualah dengan usia kita.turut berganjak jua.
dan seperti biasalah jua,..... bila usia dah mula nak cecah 30tahun macam diriku ini,
diajukan dengan soalan dah bertahun tahun tahun tahun dan tahun aku dengar, dan masih jua wajib ku jawab.sebab soalan ni, bukan soalan diaju dek budak budak hingus, tapi soalan dari warga ibu,bapa,datuk,nenek,bapa saudara,mak saudara dan seangkatan dengannya.
''BILO NAK KAHWIN?"
itulah dia soalan keramat orang kita kat orang orang senasibku.
kadang-kadang raso muak nak menjawab apetah lagi mendengar soalan tu heh.......
tapi apakan daya...... layan zassssssss

Jodoh tak datang bergolek.memang... sememang memang memangnya benar.dan aku pun tak berharap ia datang bergolek.takder benda atas muka bumi ni datang bergolek.mana leh kenyang kalau tangan tak menyuap nasi ke mulut.

InsyaAllah,kalau timbul rasa ingin berteman, Insan akan bergerak mengatur langkah mencari apa yang dimahukan.Kalau lapar,pandai la dia ke kedai atau ke dapur.Tapi ingat jangan mencuri.Haram....
Dalam mencari cinta pun,macam tu la...... jangan sulamkan dosa dalam hubungan suci antara 2 hati.

Kesimpulannya; BILO NAK KAHWIN?
Ntah,.............................................................................................



Dia memberi hanya apa yang diperlukan

Comments

hoh.mmg soklan bonus wajib dgr tu.serius bosan dgr.mau jep jwb "ada aku bg kad jemptn kt ko?kalo xde lg tu blom la."
xpn,"bak le sini duit byk2.skng gk aku g kawen."
xpn, "nk g kawen la jakg ni..."
MofiDhouse said…
hahhaaha...... tak pun....
'aku nak kahwin bila, ke taknak kahwin ke, ape susah... tak nyusahkan orang pun....'heheheh
d_LA said…
huhu..samalah..kalo ade org tanya, dla jawab, tahun dpn makcik..hehe
MofiDhouse said…
hehehhe.............. jawapan standard...... hehehhe kalau ikut sirim dah lulus tu... hehhehe

Popular posts from this blog

Walimatul Urus

UUUiiiii........ jangan silap paham. ini bukannyer jemputan atau hebahan daku nak kahwin.jangan la tersilap paham... 

Semalam.... sedang duk termenung mengenangkan nasib diri dan merancang masa depan...
ku godek godek la laman sesawang yang boleh mengubat hati lara.tuk cheer up dan menambah semangat diri yang tak berapa nak kental.
terjumpa la satu artikel yang ditulis oleh sorang ustaz yang amatla ku hormati.
lepas bes baca.... ku terpikir pikir.ada betulnya apa yang ditulis.
citernyer pasal orang kita sekarang.Hang Tuah kata... 'takkan Melayu hilang didunia'
tapi nampak gayanya..... secara perlahan lahan.tanpa kita sedari.itu berlaku.


Walimatul urus <- cam kurang betul ejaan ku ni.

tak kesahlah.... asal korunk paham sudoohh....
em... dunia kita laa ni, moden dan canggih babe. so jemputan ke majlis orang kahwin pun turut terkena tempias kemodenan tu heh.
korunk mesti la pernah di tag kat facebook.jemputan ke majlis perkahwinan dari kawan kawan fb anda.itu dah jadik trend sku…

Toyota Vios TRD 2013

This Car Make Me Horny
Vios TRD Baharu From the outside and inside perfect Price RM93,200.00 suitable for small size family www.toyota.com.my/vios/‎ for more information 
* i really want this car but its still not suitable with my pocket yet >.<

Skim Baru Jururawat U29 ( SBPA )

SBPA.... Skim Baru Perkhidmatan Awam topik yang agak hangat dibicarakan di jabatan jabatan kerajaan... macam macam pendapat,macam macam pandangan. ade yang negatif ada juga yang positif. Bila dah dapat borang opsyen tu nanti... bacalah dan fahamilah sendiri. Pendapat saya sendiri. SBPA memang skim yang boleh dikatakan baik. biasalah... tiada apa pun disunia ini yang perfect pasti ada cacat celanya... dan itu pasti bukan janji akan diubah dan diperbaiki dari semasa ke semasa. ramai antara kakitangan kerajaan kini hanya menunggu respon akhir dari CEUPAC sebelum menurunkan tandatangan. Apa apa pun... takperlu gusar.tak perlu risau.
sebab saya seorang jururawat u29 kat sini saya ada lampirkan sekali skim untuk jururawat U29. sila la usha usha.... kenaikan gaji anda untuk skim baru ini....

Dia memberi hanya apa yang diperlukan