Skip to main content

peberet ku bila kesitu....

4 hari nan lalu....
ku dalam keboringan keluar umah ngn kelisaku........... pergi lepak tepi sungai kelantan yang semua orang tahu airnya dah tak sejernih dulu kala..............
tetiba secara tak sengaja..... terjumpa kawan pulak kat situ, kawanku bersama bininya terchinto...
dan tetiba pulak perut berbunyi lagu spider bertajuk "lauk ku cukup masin"
lalu membuat keputusan tergempar tuk pergi melantak tuk hilangkan bunyian lagu spider tersebut.
kedai makan yang jadik mangsa ialah restoran PADI yang letaknya di Berek 12 atau nama lainnya Jalan Hospital  di Kota Bharu Bandaraya Islam


kat bagunan ni la letaknya.... ni gambiran hasil googling.... lama nyer version.laa ni lain dah...... padahal kamera tersenggeng kat bahu...... Aku Lupa.... aku lupa.......... Dashat..... memang dashat............. ( gaya Nazmi Raja Lawak musim ni ) huhuhhuhu................................. nak wat camner.sorry....

kat sini... makanan peberet aku ialah tak lain dan tidak jua bukan.... ayam phad phed...
phad phed ni membawa maksud goreng pedas jika di refer pada kamus dwi bahasa thai-malay.

memang best.pedas,masin manisnya cukup.dihentam bersama nasi puteh atau nasi goreng hot hot.

inilah rupanya.......

so.... kalau stay area kb.... or lau datang kb melawat sedara mara mahupun melancong.singgah la ek.
PADI namanya.....


Dia memberi hanya apa yang diperlukan

Comments

d_LA said…
kene pegi neh..sedap lak rs..
MofiDhouse said…
dla stay kat mana? kb jgk ek?

Popular posts from this blog

Skim Baru Jururawat U29 ( SBPA )

SBPA.... Skim Baru Perkhidmatan Awam topik yang agak hangat dibicarakan di jabatan jabatan kerajaan... macam macam pendapat,macam macam pandangan. ade yang negatif ada juga yang positif. Bila dah dapat borang opsyen tu nanti... bacalah dan fahamilah sendiri. Pendapat saya sendiri. SBPA memang skim yang boleh dikatakan baik. biasalah... tiada apa pun disunia ini yang perfect pasti ada cacat celanya... dan itu pasti bukan janji akan diubah dan diperbaiki dari semasa ke semasa. ramai antara kakitangan kerajaan kini hanya menunggu respon akhir dari CEUPAC sebelum menurunkan tandatangan. Apa apa pun... takperlu gusar.tak perlu risau.
sebab saya seorang jururawat u29 kat sini saya ada lampirkan sekali skim untuk jururawat U29. sila la usha usha.... kenaikan gaji anda untuk skim baru ini....

Dia memberi hanya apa yang diperlukan

Thief - Mark Adam

Thief - Mark Adam (Lyric)
Don’t put your pillow on the balcony Or I will take it with me It’s the only way that I can sleep with you And dream of us two
Don’t leave your lipstick out of your hands I hope you will understand It’s the only way that I can kiss you It’s the only way to be one with you
chorus
I’m gonna steal your heart The way I stole your scarf I’m gonna steal your love3x The way I stole your glove
Don’t you notice I have Worship you since we both were kids I have loved you since first grade I hope its not too late not too late
Don’t leave your toothbrush anywhere With twenty missing don’t you care That I am closer to you You Don’t even know It feels like mouth to mouth and I love it so
I'm gonna give back to you if you say you love me too And everything will be ok okayyyyyyy
I’m gonna steal your heart The way I stole your scarf I’m gonna steal you love3x The way I stole your glove
Don’t you notice I have Worship you since we both were kids I have loved you since firs…