Skip to main content

peberet ku bila kesitu....

4 hari nan lalu....
ku dalam keboringan keluar umah ngn kelisaku........... pergi lepak tepi sungai kelantan yang semua orang tahu airnya dah tak sejernih dulu kala..............
tetiba secara tak sengaja..... terjumpa kawan pulak kat situ, kawanku bersama bininya terchinto...
dan tetiba pulak perut berbunyi lagu spider bertajuk "lauk ku cukup masin"
lalu membuat keputusan tergempar tuk pergi melantak tuk hilangkan bunyian lagu spider tersebut.
kedai makan yang jadik mangsa ialah restoran PADI yang letaknya di Berek 12 atau nama lainnya Jalan Hospital  di Kota Bharu Bandaraya Islam


kat bagunan ni la letaknya.... ni gambiran hasil googling.... lama nyer version.laa ni lain dah...... padahal kamera tersenggeng kat bahu...... Aku Lupa.... aku lupa.......... Dashat..... memang dashat............. ( gaya Nazmi Raja Lawak musim ni ) huhuhhuhu................................. nak wat camner.sorry....

kat sini... makanan peberet aku ialah tak lain dan tidak jua bukan.... ayam phad phed...
phad phed ni membawa maksud goreng pedas jika di refer pada kamus dwi bahasa thai-malay.

memang best.pedas,masin manisnya cukup.dihentam bersama nasi puteh atau nasi goreng hot hot.

inilah rupanya.......

so.... kalau stay area kb.... or lau datang kb melawat sedara mara mahupun melancong.singgah la ek.
PADI namanya.....


Dia memberi hanya apa yang diperlukan

Comments

d_LA said…
kene pegi neh..sedap lak rs..
MofiDhouse said…
dla stay kat mana? kb jgk ek?

Popular posts from this blog

Walimatul Urus

UUUiiiii........ jangan silap paham. ini bukannyer jemputan atau hebahan daku nak kahwin.jangan la tersilap paham... 

Semalam.... sedang duk termenung mengenangkan nasib diri dan merancang masa depan...
ku godek godek la laman sesawang yang boleh mengubat hati lara.tuk cheer up dan menambah semangat diri yang tak berapa nak kental.
terjumpa la satu artikel yang ditulis oleh sorang ustaz yang amatla ku hormati.
lepas bes baca.... ku terpikir pikir.ada betulnya apa yang ditulis.
citernyer pasal orang kita sekarang.Hang Tuah kata... 'takkan Melayu hilang didunia'
tapi nampak gayanya..... secara perlahan lahan.tanpa kita sedari.itu berlaku.


Walimatul urus <- cam kurang betul ejaan ku ni.

tak kesahlah.... asal korunk paham sudoohh....
em... dunia kita laa ni, moden dan canggih babe. so jemputan ke majlis orang kahwin pun turut terkena tempias kemodenan tu heh.
korunk mesti la pernah di tag kat facebook.jemputan ke majlis perkahwinan dari kawan kawan fb anda.itu dah jadik trend sku…

Skim Baru Jururawat U29 ( SBPA )

SBPA.... Skim Baru Perkhidmatan Awam topik yang agak hangat dibicarakan di jabatan jabatan kerajaan... macam macam pendapat,macam macam pandangan. ade yang negatif ada juga yang positif. Bila dah dapat borang opsyen tu nanti... bacalah dan fahamilah sendiri. Pendapat saya sendiri. SBPA memang skim yang boleh dikatakan baik. biasalah... tiada apa pun disunia ini yang perfect pasti ada cacat celanya... dan itu pasti bukan janji akan diubah dan diperbaiki dari semasa ke semasa. ramai antara kakitangan kerajaan kini hanya menunggu respon akhir dari CEUPAC sebelum menurunkan tandatangan. Apa apa pun... takperlu gusar.tak perlu risau.
sebab saya seorang jururawat u29 kat sini saya ada lampirkan sekali skim untuk jururawat U29. sila la usha usha.... kenaikan gaji anda untuk skim baru ini....

Dia memberi hanya apa yang diperlukan