Skip to main content

Dugaan Menjelma

Salam 1 Malaysia,
Baru baru ni,.... seperti rakan2 yang follow blog seadanya ku ini tahu... my mum was admitted to ward coz of liver abcess.....
sekarang... Alhamdulillah.... my mum dah recover 100%... cuma masih berpantang makan.... beliau dah bleh datang kerja, gelak ketawa ngan aku dan kembali memasak di dapur.. rindu masakan my mum dah terubat.

sabtu malam nan lalu... ku dikejutkan dengan panggilan telifon tepat jam 10 malam dari aunty ku kat kampung.
beliau bagitahu yang my beloved nenek terjatuh semasa nak tutup suis lampu biliknya, dan sedang menangis menahan sakit... nasib baik la... umah aku ngn kampung halaman tak jauh.1/2 jam jerk.
cepat2 siap... dan bawak kereta cam orang gila....

sampi sana semua dah sampai, sepupu sepapat,adik beradik mahupun jiran tetangga.. dah de kat umah auntyku.as a nurse... aku ases keadaan nendaku.. ku suspect dia alami dislocation kat hip...
so... ku tepon ambulan and bawak my nenda ke hosp... hosp tmpt ku kerja.
pas xray... dr kata peha my nenda patah.... so.. admit my nenda to ortopedik wad.

My nenda dapat patah kat 'Femoral Neck'

untuk pengetahuan ya all,... my nenda ni dah berumur 89 tahun... lau ikut kad pengenalan.. umur sebenar... tak tahu la... pasal time japooonn serang tanah melayu,.. my nenda said,... dia dah kahwin... agak2.... dalam 90 ++ la kut umur nenda ku

tadi, time lunch hour,... ku pegi jenguk my nenda... my aunty yang jaga dia cakap,.. dia belum makan...
ku pun.. pujuk dan akhirnya... dia setuju nak minum susu Ensure.. Alhamdulillah.. habis satu mug...


ALLAH MAHA BESAR,MAHA MENGETAHUI.....
keluarga ku teruji lagi..... Doakan kami mengharungi saat ini dengan tabah.Amin....

Dia memberi hanya apa yang diperlukan

Comments

lady-D said…
siannya kat nenda tu..dla simpati..hope nenda kuat menghadapinya..get well soon to nenda

Popular posts from this blog

Walimatul Urus

UUUiiiii........ jangan silap paham. ini bukannyer jemputan atau hebahan daku nak kahwin.jangan la tersilap paham...  S emalam.... sedang duk termenung mengenangkan nasib diri dan merancang masa depan... ku godek godek la laman sesawang yang boleh mengubat hati lara.tuk cheer up dan menambah semangat diri yang tak berapa nak kental. terjumpa la satu artikel yang ditulis oleh sorang ustaz yang amatla ku hormati. lepas bes baca.... ku terpikir pikir.ada betulnya apa yang ditulis. citernyer pasal orang kita sekarang. Hang Tuah kata... 'takkan Melayu hilang didunia' tapi nampak gayanya..... secara perlahan lahan.tanpa kita sedari.itu berlaku. Walimatul urus <- cam kurang betul ejaan ku ni. tak kesahlah.... asal korunk paham sudoohh.... em... dunia kita laa ni, moden dan canggih babe. so jemputan ke majlis orang kahwin pun turut terkena tempias kemodenan tu heh. korunk mesti la pernah di tag kat facebook.jemputan ke majlis perkahwinan dari kawan kawan fb anda.itu

" BRO , KASI KRITIK BLOG GUA SKIT , BLEH ? "

Lama tak join segmen bro Ben........... Kali ni rasa cam menarik jerk.... lantas tak berfikir tuk kali kedua... ku joinkan ajer..... ku harapkan impaknya yang datang, impak yang baik. bukan untuk aku sorang... tapi untuk semua yang join segmen ni. Majulah blogger Malaysia untuk Negara S ebelum anda komen blog ku...ku nak bagitahu sikit info pasal blogku ini. Blog ku ni walau pun kalau dilihat pada surat kelahirannya,... memang ianya berusia lebih dari setahun.... dulu.... tak beridea, tak mempunyai masa, tak mempunyai kreativiti atau malas nak update or insert entri entri kat blog. Niat mempunyai blog pada dasarnya, aku nak jadikan ruang untuk aku menulis apa saja yang aku mahu. Tak bertema. Dari pendapat, luahan, info dan juga pengalaman aku. ku selitkan disini. untuk peringatan aku dan jua sesiapa yang sudi melawat dan membacanya. Tulisan aku memang ku akui... tak lah menarik. Kalau tengok result SPM aku pun.. aku dapat 5C ajer. Jangan terkejut. Aku memang seorang ana