Skip to main content

Gooodd Morning......!!!!


Salam 1 Malaysia... gooooooodddd moorrrrrrnniiinnnggggggggg Malaysia...............................
cheh wah... cam dj radio lak rasa..........

Pagi ni.... aku rasa cam ceria sikit datang kerja.tak tahu kenapa.em... rasa pelik menjenguh minda serta hati nie heh.......
Padahal... sebelum nie... hampeh.tekanan jiwa jerk rasa bila tiba time nak bangun tido.Tiap minggu rasa tak sabar nunggu Jumaat menjelma....(ku kan Kelantanese...cuti Jumaat jua Sabtu)
Kerja berlambak menunggu ku di meja.... aku ni nama jerk Nurse.Tapi tak jaga orang sakit.tapi jaga insan insan yang sihat jerk.itu la yang sebabkan aku jadik tawar hati mai kerja la ni. duluu best woo... turun kerja. dah terngiang ngiang dah dalam kepalo hotakku.. hari ni...nak lap badan pakcik,nak gosok gigi pakcik.. then nak ajak pakcik exercise... keluar bilik... gi bilik tv atau pun jalan2 kat koridor wad.lau patient aku ceria,happy,makan pun ok serta senyum lebar... maka aku pulang kerumah bila bes kerja ngan hati yang cukup puas....

Tapi sekarang....kerja aku:  aku gi pantau student.tanya itu ini kat student.sampai student bila jumpa aku... kecut perut,mula mengambil langkah.. sembunyi.best ke kerja aku ni?xbest kan... rasa cam aku de kusta.orang lari bila jumpa.
Bila buat kursus atau seminar.peserta ramai.kena layan time pendaftaran.layan makan minum, layan penceramah yang pangkat tinggi langit de yang baik jua sombong,kena layan gak tu,pendek kata semua kena perfect.lau tak komplen datang bagai hujan musim tengkujuh.dan kalau perfect.ade ke orang puji atau bagi hadiah atau bagi apa apa yang boleh naikkan semangat kita? rasa cam susah nak percaya kalau ada.
Best ke kerja aku skrang ni?

Jawapannya... bagi aku.Tak best + hampeh + tak tahu ak cakap lah.

kadang risau kalau2... keje tak ikhlas.turun dengan niat mencari rezeki yang halal.tapi bawa pulang dosa selambak.... apa leh aku buat.hanya tembikai yang rapuh, masakan durian nak ku langgar.puas cuba ku motivasikan diri.berjaya tak ku temui jua.

tapi kenapa harini aku rasa a bit ceria? pelik........... memang pelik. gilakah aku?


Dia memberi hanya apa yang diperlukan

Comments

^_^ oke la tu bila rasa gumbira sampai kat opis.hebat.

Popular posts from this blog

Walimatul Urus

UUUiiiii........ jangan silap paham. ini bukannyer jemputan atau hebahan daku nak kahwin.jangan la tersilap paham...  S emalam.... sedang duk termenung mengenangkan nasib diri dan merancang masa depan... ku godek godek la laman sesawang yang boleh mengubat hati lara.tuk cheer up dan menambah semangat diri yang tak berapa nak kental. terjumpa la satu artikel yang ditulis oleh sorang ustaz yang amatla ku hormati. lepas bes baca.... ku terpikir pikir.ada betulnya apa yang ditulis. citernyer pasal orang kita sekarang. Hang Tuah kata... 'takkan Melayu hilang didunia' tapi nampak gayanya..... secara perlahan lahan.tanpa kita sedari.itu berlaku. Walimatul urus <- cam kurang betul ejaan ku ni. tak kesahlah.... asal korunk paham sudoohh.... em... dunia kita laa ni, moden dan canggih babe. so jemputan ke majlis orang kahwin pun turut terkena tempias kemodenan tu heh. korunk mesti la pernah di tag kat facebook.jemputan ke majlis perkahwinan dari kawan kawan fb anda.itu

" BRO , KASI KRITIK BLOG GUA SKIT , BLEH ? "

Lama tak join segmen bro Ben........... Kali ni rasa cam menarik jerk.... lantas tak berfikir tuk kali kedua... ku joinkan ajer..... ku harapkan impaknya yang datang, impak yang baik. bukan untuk aku sorang... tapi untuk semua yang join segmen ni. Majulah blogger Malaysia untuk Negara S ebelum anda komen blog ku...ku nak bagitahu sikit info pasal blogku ini. Blog ku ni walau pun kalau dilihat pada surat kelahirannya,... memang ianya berusia lebih dari setahun.... dulu.... tak beridea, tak mempunyai masa, tak mempunyai kreativiti atau malas nak update or insert entri entri kat blog. Niat mempunyai blog pada dasarnya, aku nak jadikan ruang untuk aku menulis apa saja yang aku mahu. Tak bertema. Dari pendapat, luahan, info dan juga pengalaman aku. ku selitkan disini. untuk peringatan aku dan jua sesiapa yang sudi melawat dan membacanya. Tulisan aku memang ku akui... tak lah menarik. Kalau tengok result SPM aku pun.. aku dapat 5C ajer. Jangan terkejut. Aku memang seorang ana