Skip to main content

Orang Tua vs Anak Muda

Salam 1 Malaysia....
Dunia kini penuh dengan cabaran.yang nampak dimata dirisaukan amat.
namun masih de cabaran yang tak nampak dipandangan mata.
antaranya keruntuhan akhlak dan pekerti anak muda kita sekarang.
perasan atau tidak.... guru sudah tidak lagi dihormati
ibu bapa sudah tidak dihiraukan... dan lagi parah sesetengah anak muda menganggap ibu bapa mengongkong kehidupan mereka.Yang senantiasa mekar dan beraja dihati adalah rakan rakan.dipuji dan ditatang bagai minyak nan penuh.kalau de yang menegur akan keburukan rakannya... silap haribulan bermasam muka.
tiada silapnya berkawan dan bersahabat handai.tapi biarlah berpada.kerna kawan tetap kawan.
kini kawan yang mengajak kearah keburukan lebih banyak berbanding kawan yang mengajak kearah kebaikan.
walaupun begitu masih ada kawan yang baik dibumi ni.bukannya tiada....

silap siapa?apa sebabnya....
propaganda dan realiti sudahpun menjadi kabur.kabur dek kerna sogokan media yang secara tidak langsung mengheret anak muda kita kearah peribadi yang kurang nilai keagamaan dan kehidupan yang hanya berpaksikan duniawi.

pernahkan anda menonton faktor takut ( fear factor )... dan banyak lagi rancangan seumpamanya...
apa yang tersirat melalui rancangan itu,... manusia haruslah berbuat apa saja... walaupun memakan benda kotor atau membuat perkara yang tak masuk dek akal demi mengejar harta duniawi.berbaloikah anda mendapat habuan sebanyak 50 riban dengan memperbodohkan diri anda.di gelakkan manusia seantero alam.
banggakah anda?sudah tentu tidakkan.nak cerita kat cucu pun malu...
" atuk dulu sanggup makan usus lembu mentah2 demi duit".... itulah maksud tersirat.

itu salah satu contoh.
jika direnungkan kembali.apakah tujuan kita hidup dibumi Allah ini. sudah tentu bukan kerna harta dunia semata.

sama sama kita renungkan........InsyaAllah....

Dia memberi hanya apa yang diperlukan

Comments

Popular posts from this blog

Skim Baru Jururawat U29 ( SBPA )

SBPA.... Skim Baru Perkhidmatan Awam topik yang agak hangat dibicarakan di jabatan jabatan kerajaan... macam macam pendapat,macam macam pandangan. ade yang negatif ada juga yang positif. Bila dah dapat borang opsyen tu nanti... bacalah dan fahamilah sendiri. Pendapat saya sendiri. SBPA memang skim yang boleh dikatakan baik. biasalah... tiada apa pun disunia ini yang perfect pasti ada cacat celanya... dan itu pasti bukan janji akan diubah dan diperbaiki dari semasa ke semasa. ramai antara kakitangan kerajaan kini hanya menunggu respon akhir dari CEUPAC sebelum menurunkan tandatangan. Apa apa pun... takperlu gusar.tak perlu risau.
sebab saya seorang jururawat u29 kat sini saya ada lampirkan sekali skim untuk jururawat U29. sila la usha usha.... kenaikan gaji anda untuk skim baru ini....

Dia memberi hanya apa yang diperlukan

Thief - Mark Adam

Thief - Mark Adam (Lyric)
Don’t put your pillow on the balcony Or I will take it with me It’s the only way that I can sleep with you And dream of us two
Don’t leave your lipstick out of your hands I hope you will understand It’s the only way that I can kiss you It’s the only way to be one with you
chorus
I’m gonna steal your heart The way I stole your scarf I’m gonna steal your love3x The way I stole your glove
Don’t you notice I have Worship you since we both were kids I have loved you since first grade I hope its not too late not too late
Don’t leave your toothbrush anywhere With twenty missing don’t you care That I am closer to you You Don’t even know It feels like mouth to mouth and I love it so
I'm gonna give back to you if you say you love me too And everything will be ok okayyyyyyy
I’m gonna steal your heart The way I stole your scarf I’m gonna steal you love3x The way I stole your glove
Don’t you notice I have Worship you since we both were kids I have loved you since firs…