Skip to main content

Jiwa Halus atau Kacau - it's sulk

Salam satu Malaysia..............................
Nak cerita... harini aku dipertemukan dengan seorang insan.
insan yang berjaya meraih perhatianku.
bukan awek yang cun atau seksi.
tapi makcik yang menunjukkan perangai yang agak pelik.

Makcik ni.dia buat silap.dan macam biasa.. kalau dah silap.kena la explain dan meminta maaf dan berjanji takkan mengulanginya.Itu resamnya sebagai seorang manusia yang berakhlak.yang berfikiran waras.
Tetapi... tindakannya berlawanan.
kita dimarahi dan ditipu hidup hidup bagai orang yang tak dikurniakan akal jua fikiran.
sebagai anak muda.tidak melatah dengan orang tua adalah jalan yang terbaek.Hormat.Agama dan adat kita mengajar kita.
tak cukup memarahi, ditambah pula ngan perangai ala ala adik tadika yakni merajuk.taknak cakap.
berselisih bahu pun tak pandang muka.Bagi salam... slumber tak jawab.Dosa tu.
apakan daya.ku tahan jua.semoga Allah melembutkan hatinya dan memberi ruang dan hidayah agar beliau dapat berfikir dan merenung.Amin.



Dia memberi hanya apa yang diperlukan

Comments

waaahhh.. apokehelnyo tu yop. ish ish.. macam2.

Popular posts from this blog

Walimatul Urus

UUUiiiii........ jangan silap paham. ini bukannyer jemputan atau hebahan daku nak kahwin.jangan la tersilap paham...  S emalam.... sedang duk termenung mengenangkan nasib diri dan merancang masa depan... ku godek godek la laman sesawang yang boleh mengubat hati lara.tuk cheer up dan menambah semangat diri yang tak berapa nak kental. terjumpa la satu artikel yang ditulis oleh sorang ustaz yang amatla ku hormati. lepas bes baca.... ku terpikir pikir.ada betulnya apa yang ditulis. citernyer pasal orang kita sekarang. Hang Tuah kata... 'takkan Melayu hilang didunia' tapi nampak gayanya..... secara perlahan lahan.tanpa kita sedari.itu berlaku. Walimatul urus <- cam kurang betul ejaan ku ni. tak kesahlah.... asal korunk paham sudoohh.... em... dunia kita laa ni, moden dan canggih babe. so jemputan ke majlis orang kahwin pun turut terkena tempias kemodenan tu heh. korunk mesti la pernah di tag kat facebook.jemputan ke majlis perkahwinan dari kawan kawan fb anda.itu

" BRO , KASI KRITIK BLOG GUA SKIT , BLEH ? "

Lama tak join segmen bro Ben........... Kali ni rasa cam menarik jerk.... lantas tak berfikir tuk kali kedua... ku joinkan ajer..... ku harapkan impaknya yang datang, impak yang baik. bukan untuk aku sorang... tapi untuk semua yang join segmen ni. Majulah blogger Malaysia untuk Negara S ebelum anda komen blog ku...ku nak bagitahu sikit info pasal blogku ini. Blog ku ni walau pun kalau dilihat pada surat kelahirannya,... memang ianya berusia lebih dari setahun.... dulu.... tak beridea, tak mempunyai masa, tak mempunyai kreativiti atau malas nak update or insert entri entri kat blog. Niat mempunyai blog pada dasarnya, aku nak jadikan ruang untuk aku menulis apa saja yang aku mahu. Tak bertema. Dari pendapat, luahan, info dan juga pengalaman aku. ku selitkan disini. untuk peringatan aku dan jua sesiapa yang sudi melawat dan membacanya. Tulisan aku memang ku akui... tak lah menarik. Kalau tengok result SPM aku pun.. aku dapat 5C ajer. Jangan terkejut. Aku memang seorang ana