Skip to main content

Peliknya dunia...

Macam-macam.....
ada orang bila dengar dengar orang duk mengata... ambil langkah seribu.takut terjebak
ada orang bila dengar dengar orang duk mengumpat... ambil langkah mendekati dan turut serta

ada orang bila tahu orang duk ngumpat kat kita... terus melenting
ada orang bila tahu orang duk ngumpat kat kita... terus buat tak endah ( lantaklah... ngumpat aku, kau dapat dosa)

mengumpat dan mengata ni dah jadi makanan harian bagi sesetengah orang.
bila terkena batang hidung.tahu juga marah membara.
tapi bila tengah umpat ngata orang lain bagai nak rak, tak fikir pulak orang akan marah.

semua orang tak suka kan diumpat dan dikata. jadi henti henti-hentikanlah.
tak ada faedahnya.
bukankah lebih baik kita menegur kalau ada yang tak berapa nak berkenan dihati.
InsyaAllah orang boleh terima.

Dia memberi hanya apa yang diperlukan

Comments

kan.adalah sgt bongok ngata org sesuka ati.then sebarkn dgn bangganya sbb dpt jd internet begerak.sunggoh keji.hoh.maap.emo lak stetmen.

Popular posts from this blog

Walimatul Urus

UUUiiiii........ jangan silap paham. ini bukannyer jemputan atau hebahan daku nak kahwin.jangan la tersilap paham... 

Semalam.... sedang duk termenung mengenangkan nasib diri dan merancang masa depan...
ku godek godek la laman sesawang yang boleh mengubat hati lara.tuk cheer up dan menambah semangat diri yang tak berapa nak kental.
terjumpa la satu artikel yang ditulis oleh sorang ustaz yang amatla ku hormati.
lepas bes baca.... ku terpikir pikir.ada betulnya apa yang ditulis.
citernyer pasal orang kita sekarang.Hang Tuah kata... 'takkan Melayu hilang didunia'
tapi nampak gayanya..... secara perlahan lahan.tanpa kita sedari.itu berlaku.


Walimatul urus <- cam kurang betul ejaan ku ni.

tak kesahlah.... asal korunk paham sudoohh....
em... dunia kita laa ni, moden dan canggih babe. so jemputan ke majlis orang kahwin pun turut terkena tempias kemodenan tu heh.
korunk mesti la pernah di tag kat facebook.jemputan ke majlis perkahwinan dari kawan kawan fb anda.itu dah jadik trend sku…

Toyota Vios TRD 2013

This Car Make Me Horny
Vios TRD Baharu From the outside and inside perfect Price RM93,200.00 suitable for small size family www.toyota.com.my/vios/‎ for more information 
* i really want this car but its still not suitable with my pocket yet >.<