Skip to main content

OBESITI: KERETA YANG SESUAI?

Obesiti.....
Semenjak dua ni... people keep on talking and talking about obesity di Malaysia.
Sangat perihatin. i like.
Aku pun tergolong dalam golongan tu. Orang kata orang yang obes ni orang yang paling bebas.
tapi tidak sebenarnya. banyak masalah.
masalah bila nak berfesyen, masalah biler nak tackle awek, masalah bila nak pilih kerusi, masalah biler nak bla bla bla... macam macam masalah kami hadapi. <-- saper suruh ko makan tak ingat. sendiri tanggunglaa.....
wuteva.....
aku dah tak kesah.apa orang kata. janji aku happy.<--- inilah yang dikatakan bebas
Tapi bukan itu nak kuceritaainn..... 
ceritanya adalah seperti tajuk diatas.... kalau anda segolongan dengan aku.
memang susah kita nak pilih kereta yang sesuai.
Keluasan dalaman : memang penting , baru selesa nak golek, nak toleh.
Kedudukan tempat duduk : yang ni paling penting. kalau kereta yang tempat duduknya rendah amat ala ala kereta batman.. payah nak masuk dan keluar wooh.. kena pilih yang sesuai ngan kita
Fuel efficiency : bila dah besar, berat , bila berat kita kena pilih kereta yang boleh tanggung dan dalam masa yang sama jimatkan penggunaan minyak. Minyak saban hari makin mahal woohh....
kat bawah ni ada senarai ngetop 5 kereta yang sesuai untuk kita kita:

1 . Honda Accord



2. Honda Odyssey



3.Hyundai Azera



4. Kia Rondo



5.Subaru Forester



itulah dia.....
aku rasa ada sesuatu yang bermain difikiran korunk korunk.
list kat atas tu... kereta gerabak besar... harga pun kaw kaw punya....
aku sendiri pun tak mampu...... ngan gaji hanya cukup cukup makan......
jadik... pilihlah... kereta yang bukan hanya sesuai ngan diri tetapi sesuai dengan poket anda....
aku yang bertubuh cute montel ni pun pakai kelisa dan kapcai LC135 jer untuk kegunaan sehari hari.
ramai yang kata... tak sesuai la dengan lu bro... lu at least kena pakai super bike
atau 4x4 cam Hilux or Triton...
korunk pandai cakap jerk... bulan bulan aku yang bayar. ke ade yang hati mulia nak support? confirm.... tak derk.....

so.... wuteva

am a big fat boy... so what?

Dia memberi hanya apa yang diperlukan

Comments

Aziela said…
akak ngan hubby pun obess...heheheh. Masa bebaru kawen, bajet pun sangat ketat, kami belasah gak kancil dgn iswara. Ok jer..... Janji kita yang guna, kita tahu kemampuan dan kesesuaian kita sendiri. Cuma bila dah meningkat usia nie, terpaksa cari yg lebih selesa sikit. Pinggang sakit dikkk...

Popular posts from this blog

Walimatul Urus

UUUiiiii........ jangan silap paham. ini bukannyer jemputan atau hebahan daku nak kahwin.jangan la tersilap paham...  S emalam.... sedang duk termenung mengenangkan nasib diri dan merancang masa depan... ku godek godek la laman sesawang yang boleh mengubat hati lara.tuk cheer up dan menambah semangat diri yang tak berapa nak kental. terjumpa la satu artikel yang ditulis oleh sorang ustaz yang amatla ku hormati. lepas bes baca.... ku terpikir pikir.ada betulnya apa yang ditulis. citernyer pasal orang kita sekarang. Hang Tuah kata... 'takkan Melayu hilang didunia' tapi nampak gayanya..... secara perlahan lahan.tanpa kita sedari.itu berlaku. Walimatul urus <- cam kurang betul ejaan ku ni. tak kesahlah.... asal korunk paham sudoohh.... em... dunia kita laa ni, moden dan canggih babe. so jemputan ke majlis orang kahwin pun turut terkena tempias kemodenan tu heh. korunk mesti la pernah di tag kat facebook.jemputan ke majlis perkahwinan dari kawan kawan fb anda.itu

" BRO , KASI KRITIK BLOG GUA SKIT , BLEH ? "

Lama tak join segmen bro Ben........... Kali ni rasa cam menarik jerk.... lantas tak berfikir tuk kali kedua... ku joinkan ajer..... ku harapkan impaknya yang datang, impak yang baik. bukan untuk aku sorang... tapi untuk semua yang join segmen ni. Majulah blogger Malaysia untuk Negara S ebelum anda komen blog ku...ku nak bagitahu sikit info pasal blogku ini. Blog ku ni walau pun kalau dilihat pada surat kelahirannya,... memang ianya berusia lebih dari setahun.... dulu.... tak beridea, tak mempunyai masa, tak mempunyai kreativiti atau malas nak update or insert entri entri kat blog. Niat mempunyai blog pada dasarnya, aku nak jadikan ruang untuk aku menulis apa saja yang aku mahu. Tak bertema. Dari pendapat, luahan, info dan juga pengalaman aku. ku selitkan disini. untuk peringatan aku dan jua sesiapa yang sudi melawat dan membacanya. Tulisan aku memang ku akui... tak lah menarik. Kalau tengok result SPM aku pun.. aku dapat 5C ajer. Jangan terkejut. Aku memang seorang ana